ההשפעות של אלטרוקסין על תת פעילות בלוטת התריס
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 14/05/2008
1 דקות קריאה
שאלה:
אני סובלת מחוסר תפקוד של בלוטת התריס. בשנתים האחרונות הפסקתי לקחת אלטרוקסין. התגובות של הגוף שלי שונות מתופעות הלוואי המוכרות. למשל, כשלקחתי כדורים להרזיה לא ירדתי במשקל, לא משנה כמה שמרתי. ברגע שהפסקתי לקחת כדורים ושמרתי - ירדתי 10 קילו. בתקופה האחרונה חזרתי לכדורים כי האנדוקרינולוג טוען שאני מאוד מזיקה לגוף שלי. כעת המשקל שוב נתקע ואפילו עולה, כאשר לפי המידע שקיבלתי, ההפת צריך לקרות. גם בבעיות אחרות הגוף שלי לא מתאים למה שאופייני, ולפי בדיקות הדם, ישנה הבעיה. איך אני יכולה לבדוק זאת, כאשר הרופאים בקופת חולים לא טורחים להתמודד עם מצב שאינם מכירים?
תשובה:
לבותירוקסין, תחליף סינתטי להורמון הטבעי המיוצר על ידי בלוטת התריס, משמש בעיקר לתיקון חוסר של ההורמון, כאשר זה אינו מיוצר בכמות מספקת במצב של תת-פעילות של בלוטת התריס - היפותירואידיזם. תופעות לוואי של התרופה נדירות, ובדרך כלל נובעות ממינון יתר הגורם לפעילות יתר של בלוטת התריס. תופעות אלו חולפות עם הפחתת המינון. מינון נמוך מדי עלול לגרום לתסמינים של תת פעילות של הבלוטה. אלטרוקסין משפיע על אנשים שונים בדרכים שונות, אך פעולתו הבסיסית דומה. אינני יודעת את מצבך הבסיסי, לא ציינת את תוצאות בדיקות הדם שלך עם ובלי טיפול תרופתי, ולכן אין ביכולתי לתת לך ייעוץ מדויק לגבי מצבך. אני מציעה להמשיך את המעקב אצל האנדוקרינולוג, ואם התשובה אינה מספקת, תמיד תוכלי לקבל חוות דעת נוספת. עוד מידע על אלטרוקסין תמצאי דרך הקישורים הבאים: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=139