דלג לתוכן
הסיבות האפשריות לחסר של ויטמין D
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 15/05/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

בבדיקת דם נמצאו הערך 68.9 של ויטמין D, והמינימום הנורמלי הוא 75. אני לוקחת קלצ'יו D3 פורטה. כמה טבליות עלי לקחת ביום ומתי עדיף - בבוקר או בערב?

תשובה:
ראשית הייתי בודקת מהי הסיבה לחסר בוויטמין. הסיבות לחסר בוויטמין D יכולות להיות מיעוט חשיפה לשמש, מחסור בתזונה המכילה את הוויטמין, הפרעה בספיגתו, תרופות הגורמות לפירוק מהיר של הוויטמין (ברביטוראטים, פניטואין, איזוניאזיד) ועוד. אם ניתן לאתר את הסיבה למחסור, יש לטפל בגורם תחילה. לטיפול בחסר בוויטמין מספיק בדרך כלל 800 IU ביום לפי אחד המקורות, ולפי המידע באינפומד, לא רצוי ליטול מעל 400 IU ביום. אינני יודעת כמה IU מכילה כל טבליה, תוכלי לעשות את החישוב. טווח הבטיחות של ויטמין D הוא רחב, ולכן אין סיבה לחשוש אפילו אם לקחת מעט מעל מומלץ. על המקורות הטבעיים לוויטמין D תוכלי לקרוא בדפים הבאים: http://www.infomed.co.il/vitamin1.asp?vID=8
רופאים בתחום
ד"ר יובל הורביץ
ד"ר יובל הורביץ נפרולוגיה
5
( 220 חוות דעת )
"האמת כל מה שאני אכתוב זה לא מספיק אני בת 73 ועוד לא נתקלתי ברופא קמו דר" יובל הנכבד יחס אכפתיות מקצועי עם נשמה טובה תודה לאומית על הבחירה של רופא מקסים מכל הבחינות 🙏👍"
ד"ר חיים שטארקר
ד"ר חיים שטארקר כירורגיה אורתופדית
4.9
( 11 חוות דעת )
"הטיפול אצל ד"ר חיים היה מקצועי ונעים מאוד. הוא הפגין סבלנות, ידע רב ויחס אישי שהעניק תחושת ביטחון ונוחות."
 מרפאת אייקו eyeco
מרפאת אייקו eyeco עיניים
4.9
( 155 חוות דעת )
"צוות מקצועי שטיפל ביעילות, ללא המתנה כלל וטיפל גם מול חברת הביטוח במהירות וביעילות תוך מתן הסברים בכל שלב. מומלץ בהחלט"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו