דלג לתוכן
כאב גרון כרוני שמצריך בירור
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 26/06/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אני סובל מכאבי גרון מאז ומתמיד. הכאבים באים לאחר שתיה של משקה קר (לפעמים לא קר מאוד), בכל עונות השנה, כמה פעמים בשנה. במשטח הגרון האחרון לא היו ממצאים בלתי תקינים. הכאב נמשך כמה ימים, ובשיאו כואב לי בעת בליעה. הוא עובר לבד ללא תרופות. איך ניתן לאבחן את הבעיה ומה ניתן לעשות כדי לשנות זאת?

תשובה:
הסיבות האפשריות לתסמינים שאתה מתאר רבות, ויתכן גם שאין כל סיבה ספציפית לכך. האם אתה סובל משיעול? צינון? האם אתה מעשן? האם אתה סובל מתופעת הריפלוקס? כל אלה יכולים לגרום לכאב גרון כרוני. אתה מתאר את הכאב כמופיע מספר פעמים בשנה, לכן אין אני יכולה לומר בוודאות כי מדובר בכאב כרוני, ואיני רואה סיבה לחשוד שיש לך מחלה או פתולוגיה ספציפית אשר גורמת לתסמינים אלה. אם אתה מעוניין לאבחן ולשנות תופעה זו, אמליץ לך לפנות לרופא אף אוזן גרון ולרופא גסטרואנטרולוג אשר יבדקו אותך פיזית, וימליצו על בדיקות כלשהן ועל טיפול, אם יראו לנכון. בהצלחה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר אריאל ונדר
ד"ר אריאל ונדר עיניים
רופא עיניים בכיר, מנהל רפואי של iClinic, מנהל תחום הסרת משקפיים בלייזר באינפומד
ד"ר גד ולן
ד"ר גד ולן אורתופדיה
מנתח בכיר ומנהל את יחידת עמוד השדרה בביה"ח לניאדו
פרופ' סמי ניטצקי
פרופ' סמי ניטצקי כירורגיה
5.0
( 91 חוות דעת )
"מסביר מצויין קשוב לשאלות"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו