דלג לתוכן
תופעות לוואי אחרי שימוש בקורטיזון
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 29/06/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

קיבלתי זריקת קורטיזון נגד דרמטיטיס חמור בכף היד אחרי ששום דבר לא עזר. התרופה עזרה. ברצוני לשאול על הכמיהה הפתאומית לאכילת יתר של מתוקים, והרגשת נפיחות כתוצאה מזה כשבועיים אחרי. כמו כן הרגשת חום בעור הפנים, קשיים בשינה ומצבי רוח. יש קשר? (אני משתמשת בהורמונים לגיל מעבר).

תשובה:
אכן כן, קורטיזון הינו סוג של סטרואיד. סטרואידים ניתנים כטיפול נוגד דלקת, למחלות דלקתיות כגון אסתמה, דרמטיטיס, מחלות מפרקים ועוד. הטיפול יכול להינתן מקומית (משחה / אינהלציות), בכדורים, או בזריקה לווריד. לסטרואידים תופעות לוואי רבות (במקביל להצלחתם הטיפולית המרשימה). חלק מתופעות הלוואי הן התופעות אותן את מתארת. עלייה בתיאבון, מצבי רוח, הפרעות שינה, עלייה במשקל, בצקות והתפתחות סוכרת הן חלק מתופעות הלוואי, אם כי הן יותר מתאימות לטיפול ממושך בסטרואידים. קשה לדעת משאלתך את משך ההשפעה של הטיפול (תלוי מינון ותלוי סוג התכשיר), בכל אופן סביר שתופעות אלו הן תוצאה של הטיפול, וסביר שבימים הקרובים תתחילי לחוש הקלה בסימפטומים. באם הסימפטומים יימשכו מעבר לחודש, יש מקום לפנות לבדיקת רופא. מתוך שאלתך עולה כי את נוטלת טיפול הורמונלי חלופי לגיל המעבר. חשוב לזכור שהיום לא מומלץ טיפול כזה למעלה מחמש שנים (יש הטוענים מעל 10 שנים), בשל ההשלכות השליליות של טיפול זה (העלאת הסיכון לסרטן השד ומחלות לב וכלי דם).
רופאים בתחום
ד"ר אריה פלדמן
ד"ר אריה פלדמן פנימית
מנהל מרפאת יתר לחץ דם ומניעת מחלות קרדין וסקולריות ומנהל מחלקה פנימית במרכז רפואי אוניברסיטאי ברזילי
פרופ' ארנון ברוידס
פרופ' ארנון ברוידס אלרגיה ואימונולוגיה
5
( 10 חוות דעת )
"רופא מקצועי ביותר כייף לשמוע אותו ומסביר מעולה"
ד"ר ניר פילוסוף
ד"ר ניר פילוסוף רפואת שיניים
5
( 6 חוות דעת )
"ניר רופא קסום- מאוד מקצועי , מבין את העולם של כל הפה במקסימום. מאוד רגיש לסיטואציה ומשרה המון ביטחון ."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו