דלג לתוכן
אנמיה (מחוסר ברזל)
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 07/04/2007 תאריך עדכון: 24/12/2014
1 דקות קריאה
שאלה:

בעבר הייתי צמחונית וסבלתי מאנמיה זמן רב. כבר במשך חצי שנה אינני צמחונית ואוכלת בשר בתדירות סבירה (למעלה מ-3 פעמים בשבוע). עשיתי בדיקות דם והפריטין שלי 0.6. כמובן שגם הברזל נמוך מאוד. לפי רופאת המשפחה שלי, הגוף שלי אינו סופג ברזל מאוכל. מה הבעיה? מדוע

תשובה:
את הסיבות לאנמיה בשל חוסר ברזל ניתן לחלק לשלוש קבוצות עיקריות: דימום כרוני כלשהו, אי ספיגת ברזל, או מחסור באספקת הברזל (צריכה נמוכה, דבר שיכול לקרות אצל צמחונים). מכיוון שאינך צמחונית בחצי שנה האחרונה, ניתן לשלול את הסיבה האחרונה, בהנחה שהבשר שאת אוכלת אכן עשיר בברזל (בשר בקר, כבד וכו'). מכאן שיש לשקול בירור בכיוון של אי ספיגה או של דימום כרוני. לפי הנתונים שמסרת, קשה לקבוע מה מקור הבעיה, ויש לערוך עוד כמה בדיקות לפני שקובעים שהבעיה היא אכן בספיגת הברזל. אני ממליצה לנסות לאכול עוד קצת בשר איכותי מבחינת תכולת הברזל שבו, בתדירות גבוהה יותר, ולחזור שוב על בדיקות הדם. אם לא יהיה שינוי בערכי הברזל והפריטין שלך, אני מניחה שרופאת המשפחה שלך תפנה אותך להמשך בירור בנושא. בינתיים אין סיבה לדאגה. תוכלי לקרוא עוד על הנושא בתשובה הבאה בפורטל אינפומד: http://www.infomed.co.il/questions/q_121206_2.htm
רופאים בתחום
ד"ר שלמה דוידוביץ
ד"ר שלמה דוידוביץ נוירוכירורגיה
4.9
( 47 חוות דעת )
"ד״ר שלמה דוידוביץ לא מיהר לנתח. בדק שלח לזריקה אפידורלית תחת שיקוף ועוד וכשזה לא עזר ( 7 חודשים) נאות לנתח ואחרי שעתיים נסעתי הביתה אלא שבדיוק בשעה הזאת היתה הפגנה ובמקום להגיע אחרי שעתיים זה לקח 6 שעות אבל לא קשור ככלל לרופא"
ד"ר ארז רמתי
ד"ר ארז רמתי אנדוקרינולוגיה
4.9
( 8 חוות דעת )
"מכירה את ד"ר כבר 3 שנים .הייתי תמיד מרוצה ממנו .תמיד עם חיוך וסבלנות"
ד"ר קרן גבע
ד"ר קרן גבע נוירולוגיה ילדים והתפתחות הילד
מומחית בנוירולוגית ילדים והתפתחות הילד, מנהלת את היחידה לנוירולוגית ילדים בבית החולים מאיר, כפר-סבא
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו