דלג לתוכן
עצות לנערה בת 13 בתת משקל
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 07/04/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 13. ה- BMI שלי הוא 18.07. זאת אומרת שאני במצב של תת-משקל. אני יחסית נמוכה ואני יחסית שמנמנה. האם זה הגיוני שאני יחסית שמנה וה BMI שלי מעיד על זה שאני במצב של תת-משקל? אם זה חשוב, עדין לא קיבלתי מחזור.

תשובה:
תוצאת ה BMI שלך אכן מעידה על תת-משקל, ועל כן אין זה הגיוני שאת יחסית שמנה. יתכן שדימוי הגוף (הדרך בה אנחנו חושבים ומרגישים לגבי הגוף שלנו) שלך אינו תואם את המצב האמיתי. מצב של תת-משקל יכול לגרום לאי הופעת המחזור בשל חוסר ברכיבי תזונה החיוניים להתפתחות, ועל כן חשוב שתפני לרופא המשפחה אשר יפנה אותך לבדיקות הנדרשות. בנוסף, את יכולה לפנות לדיאטנית קלינית אשר תתאים לך תפריט מאוזן המתאים לגילך. בברכה, נטע מלחי - דיאטנית קלינית דואר אלקטרוני: netta_m@015.net.il עוד באינפומד חישוב מדד מסת הגוף
רופאים בתחום
פרופ' אורי רוגובסקי
פרופ' אורי רוגובסקי פנימית
מומחה ברפואה פנימית | רופא בכיר מחלקת פנימית ג' במרכז הרפואי ע"ש סוראסקי איכילוב
ד"ר אחמד טאהא
ד"ר אחמד טאהא אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
רופא בכיר, אף אוזן גרון וכירורגית ראש צוואר, מנהל היחידה לניתוחי ראש צוואר, בי״ח רמב״ם
ד"ר דרור עובדיה
ד"ר דרור עובדיה אורתופדיה
הוא מומחה באורתופדיה, בעל תת התמחות באורתופדיית ילדים. כיום הוא מנהל מחלקת אורטופדית ילדים בבי"ח דנה, מרכז רפואי תל אביב
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו