דלג לתוכן
המינון הנכון של אלטרוקסין בתת-פעילות בלוטת התריס
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 23/07/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אני מטופלת זה 10 שנים באלטרוקסין 100 עקב תת-פעילות בלוטת התריס. לאחרונה, עקב תלונות על עייפות קשה ובהתאם לבדיקות דם, העלה רופא המשפחה את המינון ל-125. האם מינון זה אינו גבוה מדי? קראתי שמעל גיל 50 לא מומלץ לעבור מינון של 50.

תשובה:
התרופה אלטרוקסין, הניתנת בעיקר לטיפול בתת-פעילות של בלוטת התריס, מותחלת במינון נמוך שאפשר להעלותו למינון אחזקתי יומיומי של 200mcg, לפי תפקודי התריס. נכון שצריך להעלות את המינון בהדרגה, ושיש לנהוג משנה זהירות בקשישים ובחולי לב, אך להעלות מינון מ-100 ל-125, בפרט בהינתן שאינך חולת לב ושיש התוויה לכך בהתאם לתפקודי התריס, נשמע לי סביר. לעיתים, מראות בדיקות המעבדה תת-פעילות של הבלוטה בנוטלי אלטרוקסין כתוצאה מנטילה לא נכונה של הכדור. יש ליטול אותו על קיבה ריקה בבוקר, חצי שעה לפני האוכל. נטילה זו לעיתים "מתקנת" את תת-התריסיות שרואים עם המינון המקורי. בברכה, ד"ר טלי צ'רנוביצקי - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' אמנון זיסמן
פרופ' אמנון זיסמן אורולוגיה
אורולוג מנתח, מנהל המחלקה האורולוגית במרכז רפואי שמיר (אסף הרופא)
פרופ' אילן שמעון
פרופ' אילן שמעון אנדוקרינולוגיה
4.9
( 31 חוות דעת )
"הרופא היה נעים, הקדיש זמן למעבר מדוקדק על הבדיקות והסביר מה נדרש לבצע."
פרופ' רונן דבי
פרופ' רונן דבי אורתופדיה
5.0
( 39 חוות דעת )
"תודה והערכה רבה על הּטיפול המקצועי והמסור ועל ההתייחסות לכל שאלה ונושא שעולה 🙏❤️"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו