דלג לתוכן
מדוע אסורה חשיפה לשמש אחרי הוצאת נקודת חן?
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 24/07/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

למה לאחר ניתוח של הוצאת נקודת חן מבקשים לא לחשוף את הצלקת לשמש? מה השמש גורמת? יש לי סימן אדום בפנים ועברו חודשיים מאז הניתוח ואני מורחת קלוקוט.

תשובה:
חשיפה לשמש איננה מומלצת בלי קשר לניתוח. החשיפה לשמש גורמת למוות של תאים בשכבת האפיתל של העור וליצירת מוטציות בתאים החדשים הנוצרים בעקבות התמותה של התאים שנחשפו. מוטציות אלו הן הגורם להתחלקות הבלתי מבוקרת של תאים ובסופו של התהליך, לגידול. אזור מצולק בעור הוא איזור רגיש אף יותר לשמש, בשל השכבה הדקה של האפיתל וסוג החומר המרכיב את האפיתל, אשר אינו דומה לשכבת העור הנורמלית, ונמצא בסיכון יתר בחשיפה לשמש. בנוסף, חשיפה מיידית לשמש לאחר הניתוח גורמת לקושי בהווצרות הצלקת, ומבחינה אסתטית, התוצאה יכולה להיות צלקת בולטת יותר עם צבע שונה עוד יותר מצבע העור הנורמלי. ד"ר גיל טאובר - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' אילן שמעון
פרופ' אילן שמעון אנדוקרינולוגיה
4.9
( 31 חוות דעת )
"הרופא היה נעים, הקדיש זמן למעבר מדוקדק על הבדיקות והסביר מה נדרש לבצע."
ד"ר סוזנה מוסטפא מיח'איל
ד"ר סוזנה מוסטפא מיח'איל יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
אחראית היחידה לאורוגניקולוגיה ורצפת האגן במרכז הרפואי לגליל ובבית חולים האנגלי בנצרת
ד"ר רות באר (וייזל)
ד"ר רות באר (וייזל) יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
4.8
( 24 חוות דעת )
"זה טיפול שהוא יעוץ וצריך לבוא עם הכוונה לזה. הרגשתי שיש הקשבה עמוקה ומבט מלא ידע על תמונה רחבה של חיי. וגם הפניה למקומות ולרפואים הנכונים."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו