דלג לתוכן
קשיי נשימה בעקבות מכה בבית החזה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 30/07/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

ילדתי בת ה-9 קיבלה מכה בבית החזה מנדנדה. לאחר שהתלוננה כי יש לה קשיי נשימה היא נלקחה לבית חולים לבדיקות. בבית החולים בוצעו הבדיקות - א.ק.ג., בדיקת קרדיולוג, צילום של בית החזה. מאחר שהרופא חשש שישנו סדק, הוא ביצע בדיקות דם לבדיקת אנזימים והמוגלובין. הבדיקות יצאו תקינות והרופא שלח את הילדה לביתה. אם אכן קיים סדק, מה מותר לילדה לעשות ומה לא? האם היא אמורה לסבול כתוצאה מכך מכאבים? האם מותר לה לבצע פעילות גופנית כמו שחייה בבריכה ובים או לבקר בלונה פארק?

תשובה:
ילדתך עברה את כל הבדיקות על מנת להבטיח שאין לה סדק או שבר בבית החזה אשר יכול להכאיב בזמן הנשימה או לפגוע בריאה עצמה, ועל ידי כך לפגוע בנשימה. בכל מקרה, כדאי לנקוט משנה זהירות, ולשים לב בימים הקרובים לכל בעייה בנשימה: בקוצר נשימה, נשימות עמוקות וקצרות, הכחלה, וכדומה. במקרה שמופיעה בעיה, יש לסור בהקדם לחדר מיון. הילדה יכולה לעסוק בכל הפעילויות בהן עסקה בעבר. ד"ר גיל טאובר - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' דב היימר
פרופ' דב היימר ריאות
רופא ריאות, לשעבר מנהל יחידת הריאות בסורוקה
פרופסור דב פלדברג
פרופסור דב פלדברג יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מנהל ביה"ח לנשים ע"ש הלן שניידר במרכז הרפואי רבין
ד"ר אלדר רוזנפלד
ד"ר אלדר רוזנפלד עיניים
רופא עיניים מנתח, מומחה בקטרקט, גלאוקומה ובגלאוקומה ילדים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו