דלג לתוכן

עקירת שיניים ונטילת פוסלן

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 08/01/2009
1 דקות קריאה

שאלה:

אני בת 63. עלי לעקור שן בינה עקב חור. מכיון שאני לוקחת פוסלן, הפנו אותי לעשות זאת רק בבית חולים. האם זה אומר שזוהי עקירה מסוכנת יותר? האם אני אמורה להיות מוטרדת עקב כך? המליצו לי גם לעקור את שתי שיני הבינה הנוספות שיש לי, לאור העובדה שיש לי בעיית חניכיים קשה, ועקירת השיניים תסייע לטפל טוב יותר בשיניים האחרות. האם אין בכך סיכון יתר, לאור העובדה שאני לוקחת פוסלן, וכדאי לעקור רק מה שחייבים לעקור עכשיו?

תשובה:

מחקרים שונים הראו עלייה בשכיחות תופעה הנקראת אוסטונקרוזיס אצל מטופלים הנוטלים תרופות מקבוצת הביספוספנטים, שהתרופה פוסלן נמנית עליהן. שכיחות התופעה במקרה של פוסלן היא נמוכה, והסיכון מינימלי, אך למרות זאת, יש לנקוט את כל אמצעי הזהירות ולבצע את הטיפול במסגרת שבה יש ניסיון בתחום זה. בדרך כלל אני ממליץ במקרים אלה להתחיל בעקירה בודדת, לראות כיצד האזור מחלים, ולהמשיך אם הכל בסדר. ד"ר מיכאל אבא - רופא שיניים
רופאים בתחום
ד"ר דוד קריחלי
ד"ר דוד קריחלי עור ומין
 איה מדיקל רפואת נשים מתקדמת
איה מדיקל רפואת נשים מתקדמת יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו