דלג לתוכן
אל וסת כתוצאה של ירידה במשקל
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 08/05/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

אני נערה בת 16 שסובלת מאל-וסת כבר שנה בערך. וסת ראשונה התחילה בגיל 12. ביצעתי בדיקות, ואכן יצא שיש לי ערכים נמוכים של אסטרוגנים וגונדוטרופינים. עשיתי דיאטה לא סדירה במשך 5 חודשים ללא ספורט, הפסקתי, ואז התחלתי לעסוק בפעילות גופנית 4 פעמים בשבוע. אני אוכלת בצורה מסודרת וטובה ואיני מונעת מעצמי שום דבר (לפחות בתקופה של חודשיים). עקב המצב הבטחוני לא יכולתי לבצע את הטיפול והבדיקות הנדרשות, אך הגברתי את צריכת השומן שלי בשלושה השבועות האחרונים בגלל האזהרה של הרופאה (שמן זית, אגוזים ופיצוחים). אני רוצה לדעת אם זה יגרום להתחדשות המחזור וימנע צורך בטיפול רפואי. מה אתם ממליצים לעשות?

תשובה:
אל- וסת היא אחד הסיבוכים של ירידה במשקל, ואם הבנתי נכון - זאת הסיבה לאל- וסת במקרה שלך. בקרב נשים הסובלות מאנורקסיה נרבוזה - אל- וסת מופיעה ביותר מ- 90% . הסיבה לכך הן רמות נמוכות של FSH ושל LH. הווסת צפויה לשוב תוך 6 חודשים מהשגת משקל גוף שהוא לפחות 90% מן המשקל האידאלי לגובה.

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר נוה טוב
ד"ר נוה טוב ריאות
מומחה לרפואת ריאות ושינה - אבחון וטיפול בהפרעות נשימה ושינה – בגישה אינטגרטיבית מותאמת אישית
ד"ר לי הונג פן
ד"ר לי הונג פן רפואה סינית
בעלת תואר M.D מסין ופרופסור לרפואה סינית מסורתית
פרופ' תרצה פוקס
פרופ' תרצה פוקס קרדיולוגיה
5
( 12 חוות דעת )
"רופא מצטיינת. הצליחה לעזור לי במקום שאחרים לא נצליחו"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו