דלג לתוכן
קביעת המינון הנכון של אלטרוקסין
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 14/08/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 38. עברתי ניתוח כריתת בלוטת התריס. אני לוקחת 300 מ"ג אלטרוקסין ביום. בדקתי את כל תופעות הלוואי של התרופה, ואין לי אף אחת מהן. משקלי קצת יותר גבוה מהרצוי. האם אני צריכה לבדוק משהו?

תשובה:
תופעות הלוואי של אלטרוקסין אינן שכיחות, ונובעות בדרך כלל ממינון יתר של התרופה, הגורם לפעילות יתר של בלוטת התריס, וחולפות עם הפחתת המינון. תופעות הלוואי של התרופה כוללות: במערכת העיכול - ירידה או עלייה במשקל, שלשול, עצירות, שינוי בתיאבון במערכת העצבים - עצבנות, כאבי ראש, רעד במערכת הקרדיווסקולרית - קצב לב מהיר, דפיקות בחזה, יתר לחץ דם תופעות לוואי נוספות יכולות להיות נדודי שינה, אי-סדירות של הווסת, אי-סבילות לחום, נשירת שיער, הזעה, חרדה, כאבי שרירים, עייפות, דיכאון. המינון ההתחלתי במבוגרים הוא 100-50 מיקרוגרם ליום, אותו ניתן להעלות עד למינון של 200 מיקרוגרם ליום. השפעת התרופה מתחילה לאחר כשבועיים, אך תגובה מלאה לוקחת כמה חודשים. איני מכיר את המינון שאת נוטלת לפי היחידות שציינת, אך הוא נראה גבוה, ולכן אני מציע לך להיות במעקב של רופא אנדוקרינולוג אשר יאזן וינטר את מינון התרופה לפי המדדים ההורמונליים, בעיקר רמת ה- T3, מאת ה- T4 ורמת ה- TSH גם אם אין לך תופעות לוואי. חשוב לחזור על בדיקת הדם של הורמונים אלה כל 6-4 שבועות, במיוחד בתחילת הטיפול, כדי לקבוע מינון מתאים. בברכה, ד"ר אלעד איכנולד - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר רחל בן חיון
ד"ר רחל בן חיון נוירולוגיה
מנהלת השירות הקוגניטיבי במכון לשבץ מוח וקוגניציה, בית חולים רמב"ם
ד"ר דוד בן ניסן
ד"ר דוד בן ניסן עיניים
ד"ר אסף בר
ד"ר אסף בר עיניים
סגן מנהל המחלקה ומנהל מרפאות החוץ של מחלקת העיניים במרכז הרפואי וולפסון
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו