דלג לתוכן
שילוב בעייתי של התרופות פרקוסט ודורג'סיק
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 25/02/2009 תאריך עדכון: 26/09/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

מדבקה של Durogesic

תשובה:
מדבקה של Durogesic 50 mcg/hr לא מפיגה את הכאב שלי באופן מלא. האם בטוח לקחת, בנוסף, גלולת Percocet 5? האם זה אפשרי בגלל השוני במערכות שדרכן החומר עובר אל מחזור הדם, העור ומערכת העיכול? התרופה פרקוסט היא שילוב של Acetaminophen ( פאראצטאמול) עם Oxycodone (אופיואיד) המשמש לשיכוך כאבים חזקים. דורג'סיק, או Fentanyl, גם הוא אופיואיד. השילוב של שתי התרופות הוא כן בעייתי. האינטראקציה ביניהן עלולה לגרום לדיכוי נשימתי, לתת-לחץ דם ולנמנום דרך דיכוי מערכת העצבים המרכזית. עדיף לשלב שתי תרופות משככות כאב שונות, או להיוועץ ברופא שנתן לך את הדורג'סיק, אם ניתן להעלות את מינון המדבקה. בברכה, ד"ר טלי צ'רנוביצקי - אינפומד [25/02/2009]

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר יהונתן קפלן
ד"ר יהונתן קפלן עור ומין
4.9
( 155 חוות דעת )
"מקצועי ונעים"
ד"ר מוריס ונטוררו
ד"ר מוריס ונטוררו כירורגיה
4.0
( 4 חוות דעת )
"מקצועי מאוד וכן קיבלתי הסבר ברור לגבי מצבי הבריאותי וגישה מאוד נעימה וסבלנית."
ד"ר עירא בכר
ד"ר עירא בכר אורתופדיה
5
( 5 חוות דעת )
"מקצועי ואדיב"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו