דלג לתוכן
שימוש ממושך בפאראצטאמול ואיבופרופן
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 27/08/2006 תאריך עדכון: 29/09/2020
2 דקות קריאה
שאלה:

שאלתי היא בקשר לתרופות איבופרופן ופאראצטאמול. איזה נזק עלול להיות מנטילה של 4 טבליות ביום במשך שבועיים או יותר? ובטווח הארוך - במשך כמה זמן אפשר לקחת מינון כזה בלי לגרום נזק?

תשובה:
לא הצלחתי להבין אם מדובר ב-4 גלולות מכל סוג (כלומר, סה"כ 8) או בסה"כ 4. המינון המומלץ של פאראצטאמול הוא 325-650 מ"ג כל 4-6 שעות או 1000 מ"ג (2 טבליות) 3-4 פעמים ביום. אין לעבור מינון של 4 גר' ליום (8 כדורים). בין תופעות הלוואי (הנדירות) - במינונים גבוהים - פגיעה קשה בכבד, פריחה, הפרעות אלקטרוליטיות, אנמיה, ירידה בספירות הדם, פגיעה כלייתית כאשר מינון יתר נלקח באופן קבוע. במינון המומלץ - אין בעיה להמשיך ליטול את התרופה, ולא צפויות בעיות. באשר לאיבופרופן - הסיפור קצת שונה. האיבופרופן שייך לקבוצת נוגדי הדלקת הלא סטרואידים, קבוצת תרופות עם תופעות לוואי מרובות, ששימוש ממושך בהן אינו מומלץ (אלא אם יש הוריה לכך). המינון המומלץ תלוי באינדיקציה. כאשר התרופה נלקחת בגלל כאבים או חום - ניתן לקחת 200-400 מ"ג כל 4-6 שעות. אם התרופה ניתנת לטיפול במחלות דלקתיות, המינון המומלץ הוא 400-800 מ"ג 3-4 פעמים ביום. תופעות הלוואי המשמעותיות של התרופה הן נזק למערכת העיכול (כאבי בטן, צרבת, בחילה, הקאות ובמקרים קיצוניים - כיב בקיבה ובתריסריון ודימום) ונזק כלייתי. תופעות לוואי אפשריות נוספות (רובן נדירות מאוד) הן בצקות, סחרחורות וכאבי ראש, פריחה וגרד, הפרעה בייצור תאי הדם, צפצופים באוזניים וירידה בשמיעה, עליית לחץ דם, הפרעה בתפקודי כבד ועוד. החולים הנוטים יותר לפגיעה על רקע שימוש בנוגדי דלקת לא סטרואידיים הם קשישים, חולים עם אי ספיקת לב, יתר לחץ דם, התייבשות, תפקוד ירוד של הכליות או הכבד, סיפור של מחלה במערכת העיכול, חולים המטופלים בנוגדי קרישה או בסטרואידים. לא צריך להימנע מנטילת התרופות האלו, שכן מדובר בתרופות טובות, עם יתרונות רבים, אך יש להשתדל לקחת את המינונים היעילים הנמוכים ביותר, ולתקופות קצרות, כדי להימנע מתופעות הלוואי. ד"ר ליה עשת - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר גיל לוי
ד"ר גיל לוי יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
4.9
( 52 חוות דעת )
"ד״ר לוי הקשיב, הסביר ואף פירט את הבעיה שלי ואופן פתרון הבעיה. הניתוח עבר בהצלחה מקווה להחלמה שלמה. תודה רבה"
 רעות מוקדס
רעות מוקדס רפואה משלימה
5
( 26 חוות דעת )
"הייתי בסדנת תינוקות עם רעות והיא היתה כל כך מקצועית ונעימה, הסבירה לי איך לעזור לתינוקת שלי בדרכים טבעיות איך להקל כאבי אוזניים, שיניים, צינון ואיך להוריד חום. היא גם הדגימה בלייב על התינוקת שלי וזה היה מדהים לראות איך היא לאט לאט נרגעת ומרגישה טוב יותר. ממליצה בחום!"
ד"ר עיסאם ראבי
ד"ר עיסאם ראבי כירורגיה
4.9
( 33 חוות דעת )
"חווית טיפול מצוינת, רופא מקצועי ועדין ואשמח להמשך טיפול אצלו וכמובן להמליץ עליו לאחרים"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו