7 קמחים נטולי גלוטן שיגרמו לכם לוותר על קמח החיטה

חג האביב אמנם מבשר על התחדשות וחופש, אך גם על שבוע נטול גלוטן וחסר בדברי מאפה. מאידך, בשנים האחרונות נכנסו לשוק קמחים רבים המחליפים את קמח החיטה ומוסיפים למאכלים נופך ייחודי. מקמח אורז ועד לקמח טפיוקה: אספנו עבורכם את 7 הקמחים המובילים

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 18/04/2019


אלה הסובלים מרגישות לגלוטן ואחרים הדבקים במסורת חג האביב, יודעים כי מטבח נקי מגלוטן הוא משחק אחר לחלוטין מהאפייה המסורתית. עבור מי שהחליט להפוך את הרגל הפסח לאורח חיים, נראה שחלפו מספר סרטים עצובים אל מול עיניו על חיים נטולי מאפים ולחמים עשירים. אך עם עליית כמות הרגישים לגלוטן מוצרים רבים הותאמו לדיאטה זו ובעזרתם ניתן להכין ולאפות מאכלים רבים הדומים מאד בטעם ואפילו בריח למקור. כדי להפוך את הבחירה ואת הליך האפייה לפשוט יותר, הרכבנו עבורכם את מצעד הקמחים הגדול. 



קמח אורז: הבשורה מהמזרח

בכל הנוגע לאפייה ובישול ללא גלוטן, נראה שמדובר בכוכב העולה. קמח אורז עשיר במרכיבים חיוניים, כמו ויטמין B, סיבים תזונתיים וחומצות אמינו שונות. מרקמו האוורירי וטעמו העדין, משתלבים היטב עם כל קמח אותו תבחרו לערבב. למעשה, אפייה בעזרת קמח אורז היא אינה בשורה חדשה בקרב תרבויות מסוימות כמו, הסינית ההודית והיפנית, בהן השתמשו בקמח הקליל כבר במשך מאות שנים להכנת אטריות, לחמים ואף פנקייקים. בנוסף, קמח זה עשיר בחלבון ואף מסייע בטיפול בקמטים ובפגמי עור שונים. 



קראו עוד: משקדים ועד לקשיו: 8 אגוזים שכדאי לשלב בתפריט היומי



קמח תירס: האידאלי לדיאטה

לקמח התירס טעם ייחודי אותו קשה להסתיר, מאידך מדובר במעדן שניתן לשלב במתכונים שונים. הקמח המופק מהצמח הצהבהב יכול לשמש לאפיית עוגות ומאפים רבים.  למעשה, למי למאתנו ששואף לרדת במשקל, אבל לא לחסל את צריכת הפחמימות, מדובר בתחליף האידאלי. בקמח התירס הנטחן מתירס יבש, מצויה כמות נמוכה במיוחד של שומן. 



קמח שקדים: הפינוק היוקרתי

בעבר, נחשב קמח השקדים לנחלתם של האופים המקצועיים ובעלי המאפיות המפנקות והמושחתות. אך עם עליית טרנד הבריאות, הפך הוא לא רק למוצר יוקרתי אלא גם למרכיב בריאותי. קמח זה עשיר ברכיבים חיוניים רבים, עתיר בחלבון ודל בסוכרים. בנוסף, לקמח השקדים טעם מפנק ויוקרתי והוא אידאלי במיוחד למאכלים מתוקים כמו עוגות, מאפים או עוגיות. 




מימין לשמאל: קמח אורז, קמח חומוס וקמח שקדים



קמח חומוס: הכוכב הטבעוני

קמח החומוס מופק מגרגירי חומוס טחונים ונחשב למעדן אמיתי ובריאותי לכל הדבקים בתזונה טבעונית. גם הוא נפוץ בשווקי רחוב שונים במזרח, והוא מלא ברמה גבוהה של חלבון ובמרכיבים חיוניים רבים אחרים, כמו ברזל, ויטמינים וסיבים תזונתיים. 



קראו עוד: 5 עובדות בריאותיות במיוחד על ברוקולי 



קמח טפיוקה: הפינוק המתוק

מקורותיו של צמח הטפיוקה הינם בדרום אמריקה הרחוקה. לקמח הייחודי טעם מתקתק ועל כן אידאלי במיוחד לקינוחים. בנוסף, קמח הטפיוקה סופג נוזלים ומשמש להסמכת מקרים או קינוחים שונים. לא זאת ועוד, קמח הטפיוקה רך, אלסטי מאד, נעים לעבודה ודל יחסית בקלוריות.  


קמח אמרנט: הרכיב הבריאותי

מעבר לכך שקמח האמרנט אינו מכיל גלוטן, מדובר בפצצת חלבון אשר שימשה ציוויליזציות עתיקות כמו האצטקים. הוא מיוצר באמצעות טחינת זרעים מצמח האמרנט, או בשמו העברי – ירבוז. החלבונים המצויים בו מקבלים חותמת בריאותית במיוחד בשל חומצות האמינו הקיימות בהם, בעיקר הלזין. בנוסף מחקרים מסוימים מצאו כי מרכיבים מסוימים באמרנט הם בעלי תכונות אנטי סרטניות ואנטי דלקתיות. 



קמח כוסמת: המשביע ביותר

בניגוד לדעה הרווחת, הכוסמת היא פרי ובשל כך גם הקמח הנטחן ממנה עשיר מאד בחלבונים. קמח הכוסמת מסייע בויסות לחץ דם ואף נחשב למשביע מאד. קמח זה משמש לרוב להכנת פנקייקים ודברי מתיקה. 




פורומים, תזונה ותוספי תזונה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
איך האומגה הזאת של RAY AND TERRY? אבג 06/12/2019 16:07
  • https://transcend.me/products/epa-dha-enteric-mega?_pos=4&_sid=9a6f5a6b0&_ss=r מכירים?

  • + הוסף תגובה
נשירת שיער טלי 04/12/2019 18:38
  • שלום, בני בן ה25 מקריח למעלה באיזור הראש(לאט לאט השיער נסוג בקרקפת ) האם יש דרך לעצור את התהליך בעזרת תזונה מתאימה?

  • + הוסף תגובה
סידן קרבונאט וציטראט אלי 26/07/2019 13:17
  • שלום, האם יש יסוד לטענה לפיה מחקרים שונים הוכיחו שסידן פחממתי נספג בקושי רב, לא מגיע לאן שצריך, מגיע לאן שלא צריך, שוקע שם וגורם נזקים. בברכה, אלי

  • + הוסף תגובה
כן משה 18/11/2019 00:38
  • כן. כנס לקבוצה שלי בפייסבוק "תוספי תזונה אמיתיים"

  • + הוסף תגובה
ציטראט וקרבונאט אלי 18/11/2019 18:36
  • אפשר, בבקשה, לקבל הפניה לשניים-שלושה מאמרים המוכיחים את יתרון הציטראט וחסרון הקרבונאט? נא לא להפנותני לפייסבוק - אינני יודע להשתמש בו. אני יודע לקרוא מאמרים שפורסמו בכתבי עת. כמו כן, אבקש לדעת מהו תחום המומחיות של משה. תודה. אלי

  • + הוסף תגובה
אני לא באמת מומחה כנס.. משה 18/11/2019 22:16
  • הדברים שציינתי הם דברים שד"ר ריי סטרנד כתב במאמר שלו. הוא טוען שהקבורנט נהיה קשה לספיגה ככל שאנו מתבגרים, ושזה בעצם המצב באוסטופורזיס. אני לא באמת מומחה אבל אני חוקר תוספי תזונה שנים.

  • + הוסף תגובה
סוג תוספי סידן אלי 19/11/2019 00:57
  • באיזה כתב עת ובאיזה תאריך פורסם מאמרו של החוקר שציינת? והאם דבר דומה פורסם ע"י חוקרים אחרים כלשהם? כמו כן, מאחר שאתה מומחה לתוספי תזונה, על איזה מידע (פרט למאמר הבודד הנ"ל) מבוססת טענתך שציטראט עדיף? אלי

  • + הוסף תגובה
חשוב לצרוך ציטרט ומלאט mdachman1@gmail.com 18/11/2019 00:40
זה דברים שקראתי במאמר שלו כנס.. משה 20/11/2019 19:52
  • המאמר של ד"ר ריי סטרנד נמצא באתר שלו. אני מנוי לאתר שלו. הוא רופא אמריקאי ולכן האתר שלו באנגלית. אני לא בטוח שתוכל לראות את המאמר שלו בלי לרכוש מנוי. בכל מקרה זה לינק לאתר שלו http://www.raystrand.com/

  • + הוסף תגובה
אכזבה ענקית אלי 20/11/2019 22:35
  • התשובה לא רצינית ולא מכובדת - זוהי לא תשובה בכלל, ולא תשובה עניינית בפרט. הפניה לגורם אחר במקום תשובה עניינית, אינה מתאימה לפורום נכבד זה. מי שכותב דברים כאלה מבלי להיות מסוגל לענות תשובה עניינית לשאלה שהוצגה משטה בקוראים. אפשר וצריך, לפחות, להפנות לגורם הנותן תשובה, כמובן ללא תשלום. כדי לשלם אינני זקוק לאתר זה. אני מאוכזב ביותר. אלי

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!