דלג לתוכן

הלבנות שיניים - כיצד הן מתבצעות

הלבנות שיניים - כיצד הן מתבצעות

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/05/2009 תאריך עדכון: 04/05/2021
2 דקות קריאה

כולנו אומנם נולדים עם שיניים לבנות, אך במשך השנים שינינו הופכות צהובות, חומות ואף אפורות. זאת כתוצאה מעישון, שתיית משקאות עם קפאין, צבעי מאכל שנדבקים לשיניים ואף בגלל חומרים שונים שנמצאים באוויר אותו אנו שואפים בזמן העבודה או בזמן שהייה ברחוב. על מנת להיאבק בכך עלינו לבצע טיפול הלבנת שיניים.

טיפול הלבנות שיניים הוא טיפול שבמהלכו מנקים את שכבת הדנטין שבשן מכתמים וצבעים שונים, אשר התמקמו על השיניים במהלך השנים, ואז "צובעים" אותה בצבע לבן. כך מעניקים לשיניים מראה חדש, לבן ונקי.

הלבנות שיניים יכולות להתבצע הן בבית המטופל והן במרפאת שיניים. כל טיפול הלבנת שיניים מתבצע רק אחרי שמתקיימת ביקורת מקדימה אצל רופא שיניים, והטיפול עצמו מתבצע בפיקוחו. 

בביקורת המקדימה יבדוק הרופא את מצב הרקמות שבפה ואת מצב השיניים עצמן. טיפול הלבנת שיניים יכול להתחיל רק אחרי שמסיימים טיפול בעששת בסתימות, ואחרי שעורכים ניקוי אבנית והסרת כתמים חיצוניים מהשיניים.

טיפול הלבנות שיניים במרפאה מתבצע באמצעות חומר הלבנה אשר מורחים על השיניים. חומר זה מתחיל לפעול בשיניים בעזרת קרני לייזר או תאורה חזקה המתקבלת מאור הלוגן המופעל עליו. חומר ההלבנה, באמצעותו מבצעים את הטיפול, הוא בריכוז של 35 אחוז H2O2 (מי חמצן), מה שעלול ליצור רגישות בשיניים בזמן הטיפול ואף אחריו.

טיפול הלבנות שיניים ביתי מתבצע במספר דרכים. הדרך הראשונה, היא באמצעות מדבקות שמכילות חומרי הלבנה אשר אותן ניתן להדביק על השיניים. מדבקות אלו הם בריכוז של עד 20% H2O2 (מי חמצן), והן אינן גורמות לפגיעה בשיניים. דרך שנייה להלבנה ביתית היא מריחת חומר הלבנה על השיניים. מדובר בטיפול זול בהרבה מטיפול הלבנת שיניים במרפאה, אך הוא נמשך זמן רב ודורש הקפדה ועקביות מצד המטופל.

דרך שלישית ונפוצה מאוד לטיפול הלבנה ביתי הוא הלבנה באמצעות תבניות. בתחילה, פונים אל רופא השיניים על מנת שיכין תבנית של השיניים לפי המידות שלהן. את התבנית לוקח המטופל אל ביתו ומניח אותו בפיו במשך מספר שעות ביממה (אפשרי גם בעת השינה), כאשר חומר ההלבנה נמצא בתוך התבנית. 

אחרי מספר ימי שימוש השיניים יתחילו להלבין. שיטה זו מאפשרת הלבנה למשך זמן ממושך אך היא דורשת חזרה על הטיפול כעבור שנה עד שנתיים. כמו כן נדרשת הימנעות מצריכת מזון ושתייה שמכילים צבעי מאכל וקפאין.

טיפול הלבנות שיניים הוא טיפול שכל מטופל יכול לעבור, כל עוד אין בעיה בחניכיים שלו או בעיית עששת. עם זאת, יש להימנע מטיפול זה בעת תקופת ההיריון וההנקה, ובמידה וקיימות רגישויות למי חמצן, ללטקס ורגישות גבוהה בשיניים.

תהליך הלבנות שיניים הוא תהליך הפיך שיש לחזור עליו כל כמה שנים. על מנת לשמור על השיניים לבנות רצוי להימנע מצריכת משקאות עם קפאין, ממזון עם צבעי מאכל ומעישון.

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר גבי לביא
ד"ר גבי לביא רפואת שיניים
רופא שיניים, מומחה לרפואת הפה, מוסמך לביצוע היפנוזה רפואית וכן לשימוש בגז צחוק
ד"ר אריאל יודלב
ד"ר אריאל יודלב רפואת שיניים
5.0
( 16 חוות דעת )
"He is an excellent and very professional dentist.I have no hesitation recommending him for all issues concerning teeth. Dr.Janette Segal"
פרופ' זיו מזור
פרופ' זיו מזור רפואת שיניים
מנהל מרפאה רב תחומית ומרכז לטיפולי חניכיים והשתלות שיניים בתל אביב
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו