דלג לתוכן

מרפאת ההרזיה לאנשי עסקים

דר' ויסבורד נותן מספר עצות לסייע לאנשי עסקים בתהליך ההרזיה

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 01/12/2010
4 דקות קריאה

אנשי עסקים כקבוצה מאופיינים בין השאר ב:

• קצב חיים מהיר ביותר, שיוגדר על ידי חלק כ"מטורף".
• שעות עבודה ארוכות מאוד, שגורמות למיעוט עד כדי העדר מוחלט של זמן פנוי.
• חלק נכבד מן הפגישות העסקיות נערכות במסגרות תלויות אוכל: ארוחת צהריים עסקית, כנסים וכו'.
• ישיבה ממושכת המלווה לעיתים קרובות בכיבוד (ישיבות עסקיות, דיונים, משא ומתן...)
• תדירות גבוהה של נסיעות לחו"ל.
• חזרה הביתה בתום יום העבודה בשעות מאוחרות מאוד.
• נשות עסקים נאלצות להתמודד, בנוסף לכל הנ"ל, גם עם ההכרח לטפל בילדים, בבעל ובבית.

כל הגורמים שהוזכרו ועוד רבים אחרים מקשים מאוד את השמירה על אורח חיים בריא עבור אנשי עסקים. חוסר הסדירות באורח החיים כפי שפירטנו לעיל מקשה על תהליך ההרזיה, שדורש הרגלי תזונה נכונים ומאוזנים ושפע של פעילות גופנית (בשבילה אנשי עסקים רבים פשוט לא מצליחים למצא זמן פנוי). בנוסף, הלחץ הנפשי הרב בו שרויים אנשי עסקים רבים מקשים על המוטיבציה לרזות (שהיא תנאי הכרחי להצלחת התהליך) וגורמים לרבים להכנע להרגלי אכילה מזיקים.

ההרגלים התזונתיים של אנשי עסקים רבים מאופיינים ב:
• חוסר שליטה על מועד והרכב הארוחות (כלומר הזמן בו האוכל מוגש וההרכב של אותו האוכל פעמים רבות לא תלויים בבחירה או ברצון של איש העסקים).
• חוסר סדירות בזמני הארוחות- אין אחידות בזמן הארוחה לאורך ימים, ופעמים רבות נפתחים מרווחים גדולים בין ארוחה לארוחה.
• קצב אכילה גבוהה, המפריע להנאה מן האוכל ומביא לצריכת כמויות גדולות בזמן קצר.
• עייפות ורעב מופרזים בעת ההגעה לארוחה, שני גורמים שמביאים פעמים רבות להתנפלות חסרת אבחנה על המזון וקושי בשליטה על הכמות הנאכלת.
• אכילה לא רק לצורך הזנה: פריקת מתח, כעס, תסכול וכו' בצורה של אכילת ממתקים, נשנושים, קפה בכמויות גדולות וכו'.
• הקלות היחסית של ויתור על אוכל מסודר ומאוזן (שכן הדבר לא ניכר לעין, בניגוד לאיפור, לבוש וכו') מביאה למצב בו התזונה היא הגורם הראשון שנפגע במצבי לחץ זמן.
• חוסר זמן/אנרגיה לעסוק בספורט בצורה סדירה.

המאפיינים הכלליים של אנשי עסקים ושל הרגלי התזונה שלהם, כפי שהבאנו בנקודות לעיל, יכולים ליצור שתי בעיות תזונתיות, ששתיהן כאחת מקשים על השמירה על הגזרה ואורח החיים הבריא:

(1) חסר תזונתי- מצבי לחץ יכולים לגרום לחסרים תזונתיים משמעותיים, בייחוד חסרים בנוזלים, ויטאמינים ומינרלים. החסר יכול להיות משמעותי עוד יותר בנשות עסקים, שכן בתקפות מסויימות (ביוץ, הריון, לידה, הנקה ועוד) גוף האישה זקוק לכמויות גדולות עוד יותר של החומרים הנ"ל, ולכן החסר התזונתי מוחרף. תוצאות החסרים התזונתיים יכולות לכלול בין השאר: נשירת שיער, עייפות מוגברת ותשישות, כאבי ראש, ירידה ביכולת הריכוז, סחרחורות (עד כדי עילפון), פצעים בפה ובמערכת העיכול, דימום מן החניכיים ועוד.
(2) השמנת יתר- או "עודף" תזונתי בגורמים מסויימים (בעיקר פחמימות זמינות ושומנים). העודף נגרם לא רק כתוצאה מלחץ וכו', אלא גם מהעדר סדר תזונתי וארוחות מסודרות ומאוזנות, שמגבירות את הפיתוי "לחטוף מכל הבא ליד". האכילה המרובה, צריכת "מזון מהיר" וריכוז הארוחה העיקרית בשעות הלילה המאוחרות גורמים לכך שמרבית האנרגיה הנצרכת הופכת לשומן. גורמים נפשיים, כמו כעס ולחץ, יכולים להוסיף גם הם לרעב וליצור מעין תגובת שרשרת: אכילת יתר, שגורמת לכעס, שגורמת לעוד אכילת יתר, ובסופו של התהליך מגיעה ההשמנה. בנוסף, חסר פעילות גופנית (באמתלאות של עייפות וחסר זמן) הוא גורם נוסף לפגיעה בבריאותם של אנשי עסקים רבים ומגביר עוד יותר את סכנת ההשמנה.

מרפאת ההרזיה לאנשי עסקים של ד"ר אריק ויסבורד כוללת:
1. טיפול דיסקרטי ופרטני בידי דוקטור ויסבורד- מומחה לטיפול בהשמנת יתר ובעל נסיון של למעלה מ25 שנים של טיפול מוצלח בהשמנת יתר.
2. מפגש מעקב שבועי במרפאתו של ד"ר ויסבורד הממוקמת על ציר ראשי בין הרצליה לרמת השרון. חשוב לציין כי המרפאה פועלת חמישה ימים בשבוע מהבוקר ועד שעות הערב המאוחרות.
3. בפגישות, בין השאר, תתבצענה הפעולות הבאות:
a. הכרות עם סדר יומו, אופי עבודתו ומגבלות נוספות אחרות של איש העסקים.
b. איבחון גורמי ההשמנה השונים (הורמונליים, התנהגותיים, מטאבוליים, גנטיים ואחרים)
c. מדידה התחלתית של קצב חילוף החומרים הבסיסים (BMR), אחוזי השומן, אינדקס מסת הגוף, אחוזי הנוזלים, המשקל ומדדי השמנה אחרים של המטופל.
d. בניית מסלול דיאטה מגוון וקל לביצוע. המסלול לא כולל ספירת קלוריות ואינו דורש הכנה מיוחדת, כאשר חלק מסוגי המזון ניתנים לצריכה ללא הגבלה.
e. עם ההתקדמות תוכנית הדיאטה מתמתנת, כך שלא נוצרת ציפיה ל"סיום הדיאטה" אלא צורת האכילה והפעילות הגופנית הנכונות הופכות לאורח חיים בריא.
f. דיקור חד פעמי בארכסת האוזן החיצונה כסיוע למניעת רעב והצלחת השבועות הראשונים של ההרזיה.
g. עידוד ומעקב באמצעי קשר שונים (טלפון, אינטרנט...).
h. מסגרת פרטנית המסייעת לשמור על ההשגים גם לטווח ארוך, כי ללא מסגרת – ההשמנה חוזרת.
i. אימוני כושר אישיים למשרדו או ביתו של איש העסקים.

טיפים כלליים לשמירה על המשקל עבור אנשי עסקים:
1. הקפידו על שתיה מרובה, הניחו כוס גדולה או בקבוק עם שתיה זמינה (עדיף מים)- הקיבה מתקשה להבדיל בין אוכל מוצק לנוזל, ולכן פעמים רבות שתיה מרובה מסייעת במיגור תחושת הרעב.
2. הקפידו על ארוחת הבוקר- דילוג על "הארוחה החשובה ביום" יכול להביא לעייפות, כאבי ראש ויכולת ריכוז מופחתת. דרך טובה לחסוך בזמן היא להכין את הארוחה לילה לפני, לדוג' על ידי החזקת מלאי ירקות, גבינות וביצים קשות במקרר.
3. בארוחת הצהריים הקפידו על אכילת בשר/גבינות והרבה ירקות, כאשר חשוב מאוד להקפיד ולהמנע ממנות אחרונות ואלכוהול.
4. אם חייבים לקנח, העדיפו סלט פירות על פני קינוחים אחרים כמו גלידה או עוגה.
5. אכלו 3 ארוחות מסודרות ביום והוסיפו 2 ארוחות ביניים.
6. במהלך טיסה הקפידו על שתיה מרובה והזמנת תפריט דיאטטי.
7. טיפוס של 30 קומות= אימון מרוכז בחדר כושר. לכן הקטינו שימוש במעלית והקפידו לטפס במדרגות גם במלון, במשרד ובבית.
8. הקפידו לשלב אימון כושר בלו"ז שלכם, גם כאשר אינכם בבית (חדר כושר במלון, פארק ליד המלון וכו').

היו גדולים בביצועים ולא במימדים

שאלות לד"ר ויסבורד? כנסו לפורום דיאטה ותזונה כעת >>>
 
המאמר מאת דר' אריק ויסבורד – מנהל תחום הרזיה בפורטל

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר יואל בקר
ד"ר יואל בקר יישור שיניים ולסתות (אורתודונטיה)
ד"ר מוחמד ותד
ד"ר מוחמד ותד רפואת שיניים
ד"ר איתן ראט
ד"ר איתן ראט עיניים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו