דלג לתוכן

תיק לידה - להיות מוכן בכל שעה

תיק לידה - להיות מוכן בכל שעה

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/05/2009 תאריך עדכון: 04/05/2021
2 דקות קריאה

אחד הרגעים המרגשים בחייו של זוג הוא גם אחד הרגעים המלחיצים ביותר, מדובר ברגע בו עליהם לנסוע אל חדר היולדות כדי ללדת את הילד או הילדה הראשונה שלהם. ברגע זה מגיעים לסיומם 9 חודשי היריון ואינספור הכנות שערכו בחודשים אלו.

על מנת להגיע אל חדר היולדות מוכנים על הזוג להכין תיק ללידה עוד בטרם הגיע היום המיוחל. למעשה, עדיף להכין אותו כבר בתחילת החודש השמיני. זאת למקרה שתהיה זו לידה טבעית או שמא יהיה צורך לבצע זירוז לידה, אז התיק יהיה מוכן והם יוכלו להיכנס אל חדר לידה מוכנים. עדיף כמובן לא להסתמך על הכנת התיק ברגע שמופיעים צירי לידה ראשונים, שכן רגעים אלו יכולים להיות מאוד מלחיצים. אז בוודאי דברים יישכחו. על כן, רצוי במהלך חודשי ההיריון ליצור רשימה מה יש לשים בתיק, לפי עצות שמקבלים מבני משפחה, חברים או בקורס הכנה ללידה. עם תחילת החודש השמיני יש להתחיל להכין את התיק, כך עם הופעת צירי לידה ראשונים יהיה אפשר לנסוע אל חדר לידה בשקט.

את תיק הלידה יש לחלק למספר חלקים. חלק המסמכים, אשר יכלול כרטיס מעקב של ההיריון, בו מצויינים כל הפרטים הרפואיים של האישה, פרטים שונים על מהלך ההיריון, היסטוריה רפואית ועוד. כמו כן, יש לקחת כרטיס קופת חולים ותעודת זהות של שני בני הזוג, באמצעותה יהיה ניתן לקבל את מענק הלידה מבית החולים.

חלק שני יהיה חלק הבגדים. יש להכין בגדים לשהייה של לפחות 3 ימים בבית חולים. רצוי שהבגדים יהיו פשוטים, כאלו שאפשר יהיה לזרוק אחרי הלידה. יש לקחת תחתונים חד פעמיים, גופיות ישנות ועוד. מאחר ובלידה ואחריה מדממים בצורה קשה, עדיף לא להכתים בגדים יקרים או חשובים. רצוי גם להכין בגד חם ללילה וגרביים, על מנת שיהיה ניתן לשים בעת צירי המעבר.

חלק אחר של התיק יכלול את כלי הרחצה והיגיינה. בחלק זה יהיו כלי רחצה שונים, כולל מגבות ונעלי רחצה, תחבושות היגייניות גדולות, שפתון או כל משחה נגד יובש, וסבונים לריכוך הגוף.

חלק נוסף בתיק יכלול חפצים להעברת הזמן. אומנם לידה זה עניין מרגש שמושך את כל תשומת הלב, אך עדיין יש זמן חופשי בעת קבלת וספירת צירי לידה, או בהתאוששות מהלידה. אז רצוי שיהיו דברים שונים איתם ניתן להעביר את הזמן. דברים אלו יכולים להיות חומרי קריאה שונים, כלי כתיבה, נגן מוסיקה, טלפון סלולארי, אייפד / טאבלט או מחשב נייד. רצוי גם להביא כרית לישיבה נוחה, וכמובן לא לשכוח מצלמה לתיעוד האירוע.

תיק הלידה אומנם כולל דברים שהאישה צריכה, אך הוא חייב לכלול גם כמה דברים עבור התינוק שבא לעולם. חזיות הנקה, פדים לזמן ההנקה, חיתולים חד פעמיים, כובע וגרביים, בגדים מתאימים, וכמובן מגבות ושמיכות כדי לעטוף אותו. את שאר הדברים שהתינוק צריך לימים הראשונים תוכלו לקנות אחרי הלידה או לבקש מבני המשפחה שיקנו עבורכם.

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר אוהד ברוכין
ד"ר אוהד ברוכין יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 150 חוות דעת )
"דר ברוכין מקצועי , סבלני ואנושי ."
ד"ר יזהר ארז
ד"ר יזהר ארז יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 74 חוות דעת )
"דר ארז יזהר יסודי, סבלני ומסביר כמו שצריך. ממליצים בחום"
פרופ' דב פלדברג
פרופ' דב פלדברג יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מנהל ביה"ח לנשים ע"ש הלן שניידר במרכז הרפואי רבין
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו