דלג לתוכן

מהי טווינא

מהי טווינא

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 18/05/2009
2 דקות קריאה

הטווינה היא טכניק מגע אשר מכונה גם " פיזותרפיה סינית", מקור השם מגיע מדרך בא נעשת הטווינה כלומר, TUI – למשוך, NA – לתפוס, ואכן תפיסה ומשיכה של המרידיאנים היא חלק מהטכניקה.

הטווינה היא טכניקת מגע דינמית בהשוואה לשיאצו שזוהי טכניקה של לחיצות ויחסית איטית. הטווינה היא טכניקה אשר מזרימה צ'י ודם לרקמות.

טיפול טווינה מתבצע על בגדים מלאים ונוחים, ביצוע הטווינה על העור יכול לגרום לאי נוחות ואף כאב למטופל.

בטכינקה זאת המטפל משתמש במיגוון שיטות מגע, כלומר טכניכות עם הכפות ידיים,זרועות ומרפקים, כאשר הטווינה מסוססת בעיקרה על הפילוסופיה של הרפואה הסינית, כלומר יין ויאנג. ואכן הטווינה מתבצעת על המרידיאנים (ערוצי אנרגיה) הזורמים בגוף על מנת לאזן את האנרגיה בגוף וגם על פי איזורים בגוף כלומר, צוואר, עורף,כף יד, ברך, קרסול וכו'. אפשר לומר שהטווינה עושה בעצם מה שהדיקור עושה מבחינת הרעיון רק שבטכניקה זאת אנחנו משתמשים בידיים ולא במחטים אך חשוב לציין שישנם מקרים בהם הטווינה צריכה לבוא כטיפול נוסף לדיקור סיני (אקופנקטורה) וצמחים.

מיכוון שהטווינה היא טכניקת טיפול מהירה ודינמית ( או במושגים של רפואה סינית טכניקה יותר יאנגית/מפזרת) אני לא ארצה לטפל בטווינה באנשים אשר בבסיס שלהם (על פי הרפואה הסינית) נמצאים בחסר של אנרגיה, דוגמא : מטופל מבוגר אשר סובל מכאבי גב כרוניים כבר 10-15 שנים עם כאבים לא ממש חזקים אלא יותר כאבים מציקים אני אעדיף להשתמש הטכניקה שונה מאשר טווינה אך לעומת זאת מגיע מטופל עם כאבי גב אקוטיים ( חמורים) תחתון/עליון/שכמות אני כן אחשוב על הטווינה שכמובן יכול להתווסף לזה טיפולים נוספים מהרפואה הסינית (כגון: כוסות רוח/דיקור ועוד).

למי מיועדת טכניקת הטווינה?

טכניקת הטווינא מיועדת לכל טווח הגיליים, מגיל ילדות ועד גיל מבוגר. הטווינא יכולה לעזור במגוון של תחומים כאשר התחום העיקרי בהם היא מתמקדת היום זה נושא האורתופדיה אך היא טכניקת טיפול שעוזרת הרבה מעבר לתחום האורתופדי בלבד.

כגון: דלקות פרקים, פציאליס (פגיעה בעצם הפנים), אינסומניה (הפרעות שינה), בעיות עיכול ועוד.

מיכוון שהטווינה מבוססת על הרפואה הסינית, והטיפול נעשה על מרידיאנים (ערוצי אנרגיה) ועל נקודות דיקור היא מטפלת בסוגים שונים של בעיות.

יש להדגיש שטכניקת הטווינה יכולה וממולצת לשלבה עם טכניקות אחרות כמו: דיקור סיני, צמחי מרפא סינים , שילוב בניהם יכול לתת תוצאה טובה יותר.

לטיפול בטווינה ישנם מספר התוויות נגד:

מטופלים עם גידול סרטני אשר לא נמצאים במעקב עם רופא ולא מטופלים מיכוון שהלכו לרפואה משלימה.

חשוב לציין שסוג הסרטן ומיקומו גם חשוב.

או נשים בהריון,בנשים בהריון ההתוויח נגד לא מוכחת ( התווית נגד חלקית) ולכן טיפול בטווינה לנשים בהריון צריל להעשות ע"י מטפל אשר עבר הסמכה לטיפול בנשים בהריון.

התוויות נגד בתחום האורתופדי:

פריצת דיסק, אין לטפל בטווינה בשלב האקוטי של הבעיה, אין לבצע בטיפול מתיחות/תנועות אשר גורמות לכאב.

כנ"ל לגבי אוסטאופרוזיס אשר חל איסור לטפל בטווינה מיכוון שזאת טכניקה מאוד דינמית וחזקה אשר יכולה לגרום לנזק/שבר במטופלים עם אוסטיאופרוזיס.

נכתב באדיבות אורן חלף
מתשאל, מדקר ומטפל בצמחי מרפא מחלקה נוירולוגית לילדים, בי"ח וולפסון

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר תומר כהן
ד"ר תומר כהן אורתופדיה
מומחה בכירורגיה אורתופדית עם התמחות על בפציעות ספורט וברכיים
ד"ר ירון ברין
ד"ר ירון ברין אורתופדיה
5.0
( 9 חוות דעת )
"טיפול מצוין.אדיבות.מאוד מומלצת.תודה"
ד"ר שי מנחם
ד"ר שי מנחם אורתופדיה עמוד שדרה
מנתח גב ועמוד שדרה, מומחה בכירורגיה אורתופדית
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו