דלג לתוכן

חרדה - טיפול בדרכים טבעיות

חרדה - טיפול בדרכים טבעיות

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 23/06/2009 תאריך עדכון: 09/05/2021
2 דקות קריאה

כאשר אנו נכנסים למצב של חרדה, אנו נוטים לחשוב שמדובר רק בעניין נפשי או רגשי, אך האמת היא, שהחרדות שלנו מושפעות גם מצריכת המזון. על כן, כדי להתמודד עם חרדות, מכל סוג שהן, עלינו לבדוק איזה מזון אנו צורכים ולהתאים את אורח חיינו כך שנוכל למנוע הופעה של חרדות בעתיד. זה בדיוק מה שמציע טיפול נטורופתי בחרדות.

חרדה היא תחושה של פחד ומתח, אשר נוצרת מאיום ממשי שאנו חשים או איום דמיוני שאנו יוצרים, הן על קיומנו הנפשי והן על קיומנו הפיזי, כבני אדם. הסימפטומים של חרדות, מופיעים הן בצורות פיזיות והן בצורות פסיכולוגיות והם כוללים, יובש בפה, זיעה, רעידות, קוצר נשימה, דפיקות לב מואצות, התעלפויות, בעיות עיכול, נדודי שינה, תחושת חולשה והרדמות של איברים שונים בגוף, כגון ידיים ורגליים.

טיפול נטורופתי בחרדות, נושא שתי מטרות. המטרה הראשונה היא, מניעת התקפי חרדה באמצעות שינוי התזונה, אשר מאפשרים לאזן את פעילות מערכת העצבים. המטרה השנייה היא, להתמודד עם התקפי חרדה עתידיים.

שינוי הרגלי התזונה, כולל איזון של רמות הסוכר, שכן חוסר איזון שכזה מוביל לתנודות חדות של מצב הרוח ולחוסר איזון במערכת העצבים. בנוסף שינויים בהרגלי התזונה כוללים, הגברת הצריכה של מזון עשיר בויטמינים אשר תומכים במערכת העצבים וצריכה של חומצות שומן חיוניות לגוף, אשר משפיעות על מצב הרוח ומונעות התקפי חרדה.

בנוסף לשינוי בצריכת המזון, טיפול נטורופתי בחרדה, כולל גם צריכת צמחי מרפא, אשר מאזנים את פעילות המוח. צריכת הצמחים מותאמת באופן אישי לכל מטופל, על פי מצבו הקליני. דוגמא לצמחים אלו הם, Turnera Diffusa ,Valerian officinalis, MELISSA officinalis. 

חשוב לציין, שצמחי מרפא מתאימים אך ורק לטיפול נטורופתי ועל המטופל להשתמש בהם, רק אחרי שהתואמו לו באופן אישי. ההתאמה תתבצע אחרי שיעבור תשאול מעמיק על מצבו והנחייה. באיזה מינון עליו לקחת צמחים אלו.

ככלל שינוי בהרגלי המזון וצריכת צמחי מרפא אינם מספיקים לשם התמודדות עם חרדה והתקפי חרדה. על מנת להתמודד עם מצבים אלו, יש לשנות את אורח החיים ולאמץ הרגלים חדשים, לחיים בריאים ומאוזנים יותר, חיים ללא מתחים, חיים שיאפשרו לנו לא להיכנס לחרדות מיותרות ולהתמודד עם חרדות קיימות בצורה שקולה וטובה. 

בין השינויים, טיפול נטורופתי מציע, להתחיל לבצע פעילות גופנית, אשר תותאם באופן אישי לכל מטופל. פעילות זו טובה להסדרת הפעילות של המוח. בנוסף, טיפול נטורופתי מציע, ללמד את הגוף טכניקות של הרפייה ורגיעה. טכניקות אלו מאפשרות לגוף להשתלט על התקפי חרדה שונים. הטכניקות כוללות, נשימות נכונות, שימוש בדמיון מודרך ושיטות רבות אחרות, אשר מקלות על התמודדות עם התקפי חרדה אם וכאשר הם מופיעים.

הכותבת היא לילך נהרי, נטורופתית מוסמכת - R.na
מנהלת מרפאת טבע הריפוי

המאמר באדיבות "חיים טוב"

האם המאמר עניין אותך?

רופאים בתחום
ד"ר דן קרת
ד"ר דן קרת נטורופתיה
מטפל בנטורופתיה ותזונה
 פנינה טאוב
פנינה טאוב נטורופתיה
נטורופתית ותזונאית מוסמכת
 מיכל רוט נטורופתית   הרבליסטית קלינית
מיכל רוט נטורופתית הרבליסטית קלינית נטורופתיה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו