דלג לתוכן

עיוורון צבעים - טיפול באמצעים ביתיים

עיוורון צבעים - טיפול באמצעים ביתיים

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 23/02/2010 תאריך עדכון: 10/10/2019
2 דקות קריאה
עיוורון צבעים יכול להשפיע רבות על מהלך חייך. מרבית הפעילות היום יומית שלנו מסתמכת על שילוט, או סימונים אשר מבוססים על צבעים, כגון תמרורים, רמזורים, שלטי הכוונה ומפות שונות. בחירת בגדים אשר מתואמים על פי גוונים מאותה משפחה או על פי צבעים משלימים יכולה להוות אתגר נוסף.
במרבית המקרים , ישנן דרכים אשר יכולות לפצות על חוסר היכולת שלך לראות או להבדיל בין הצבעים השונים, וזאת על ידי אופן ההתבוננות שלך על דברים מסוימים, או על ידי בחינת התנהגות בני האדם אשר נמצאים בסביבתך.
תוכל יותר להסתמך יותר על הבהירות או המיקום של העצמים מאשר על הצבע שלהם, על מנת לזהות עצמים מסוימים. לדוגמא, תוכל ללמוד את המיקום של שלושת צבעי הרמזור, ולדעת כי כאשר האור התחתון מאיר המשמעות היא כי האור התחלף לירוק ואתה יכול להמשיך בנסיעה. ישנן דרכים שונות להתגבר על עיוורון צבעים.
עיוורון צבעים יכול להשפיע על יכולות הלימוד ופיתוח מיומנויות הקריאה בקרב ילדים. ייתכן וילדים ינסו להסתיר את העובדה כי הם אינם מסוגלים לראות צבעים מסוימים על ידי צפייה בבני כיתתם ועל ידי העתקה של עבודתם.

חוסר היכולת של הילדים להביל בין הצבעים השונים יכול להוביל לידי ציונים נמוכים וירידה בביטחון 
העצמי.

·         ביצוע אבחון עיוורון צבעים, במהלך ביצוע בדיקת ראייה שגרתית, יכול למנוע מן הילד לסבול מבעיות לימודיות בבית הספר. במידה וילדך סובל מבעיות לימודיות בבית הספר, גש איתו לבדיקת ראייה, המתבצעת אצל רופא העיניים, אשר כוללת בתוכה גם בדיקה עבור עיוורון צבעים.
 

·         במידה והילד שלך סובל מבעיות ראייה, חשוב מאוד ליידע על כך את המורה שלו. אפילו דברים פשוטים, כמו קריאת חומר הכתוב על לוח בצבע ירוק באמצעות גיר בצבע צהוב, יכולה להיות בעייתית עבור ילד אשר סובל מבעיה של עיוורון צבעים.
 

·         אולי תרצה לספק למורה של הילד שלך עצות כיצד לסייע לילד שלך, אשר סובל מבעיה של עיוורון צבעים, לראות טוב יותר.

סיוע זה יכול לכלול בין השאר שימוש בגיר / טוש בצבע שונה על גבי הלוח, או להושיב את הילד שלך במקום ישיבה אשר אינו מושפע כל כך מסנוור התאורה. תוכל לבדוק עם הילד שלך בבית, בעזרת גירים, עטים וטושים בצבעים שונים, מהו הצבע אותו הוא רואה בצורה הטובה והברורה ביותר.
 
בעיות של עיוורון צבעים יכולות לצמצם את אפשרויות הקריירה של הילד שלך. לדוגמא, צלמים, מעצבי פנים או אופנה, או צבעים זקוקים לראיית צבעים בריאה. החוק מונע מבני אדם אשר סובלים מבעיות של עיוורון צבעים מלעסוק במקצועות מסוימים, כגון טייסים, שוטרים ומספר תפקידים בצבא.

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
פרופ' אורי אלבז
פרופ' אורי אלבז עיניים
מנתח בכיר, במערך רבין, פתח תקוה, מומחה לקטרקט, מחלות קרנית וניתוחים להסרת משקפיים
פרופ' דוד ורסנו
פרופ' דוד ורסנו עיניים
מנתח קטרקט ,מנהל את היחידה לקרנית ומנהל המקטע הקדמי במחלקת העיניים, מרכז הרפואי תל אביב (איכילוב).
ד"ר תמר פדות קלויזמן
ד"ר תמר פדות קלויזמן עיניים
5.0
( 33 חוות דעת )
"מאד קשובה ענינית מרגישה בידיים מקצועיות ומשטרה בטחון"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו