דלג לתוכן

קבוצת ויטמין D (Vitamin D)

קבוצת ויטמין D (Vitamin D)
1 דקות קריאה


סוג

ויטמין

מקורות תזונתיים וטבעיית

אור השמש הוא המקור הטוב ביותר של ויטמין D. הויטמין נוצר בגוף על ידי פעולתן של קרני שמש אולטרא-סגולות על חומרים כימיים המצויים באופן טבעי בעור. חלב מועשר, מוצרי חלב, דגים שמנים (סרדינים, דג מלוח, סלומון וטונה) וכן כבד וחלמון ביצה הם מקורות טובים של ויטמין D.

תכשירים רפואיים

ניתן להשיג ויטמין D ללא מרשם רפואי, לבד או במגוון של תכשירי ויטמינים ומינרלים. זריקות ניתנות רק בהשגחה רפואית

סוגי אוכל המכילים את הויטמין

ביצים, חלב

חיוני לטיפול ב

תת פעילות של בלוטת יותרת התריס

כמות יומית מומלצת

גברים 2.5
נשים 2.5
בזמן הריון 10
פירוט צריכה יומית של 10 מיקרוגרם מספקת את הכמות הדרושה. נשים הרות או מיניקות עשויות להזדקק לתוספת.

מינון לטיפול בחסר

ברככת הנובעת ממחסור תזונתי מתחילים את הטיפול עם 5,000 - 10,000 IU (יחידות בינלאומיות) של ויטמין D ליום, וממשיכים עם מנת אחזקה יומית של 400 IU. ברכית הנובעת ממחסור תזונתי מתחילים את הטיפול עם 3,000 - 50,000 IU ליום, וממשיכים עם מנת אחזקה יומית של 400 IU. במחסור הנובע מספיגה לקויה מטפלים עם 10,000 - 50,000 IU ליום (מבוגרים) או 10,000 - 25,000 IU ליום (ילדים).
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו