דלג לתוכן

סרטן הוא מחלה שניתנת למניעה ולריפוי

סרטן הוא מחלה שניתנת למניעה ולריפוי

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 04/02/2010 תאריך עדכון: 10/10/2019
2 דקות קריאה
אצל 12 מליון אנשים ברחבי העולם מאובחן סרטן ו-7.6 מליון בני אדם מתים מסרטן מדי שנה. למעלה מ-40% ממקרי הסרטן ניתנים למניעה על ידי אורח חיים בריא. לפי ארגון הסרטן הבינלאומי, כ-6% ממקרי הסרטן במדינות מפותחות, ו-20% עד 26% ממקרי הסרטן במדינות מתפתחות, הם תוצאה של זיהומים שאת חלקם ניתן למנוע בעזרת הידע הקיים. יום הסרטן הבינלאומי מוקדש בכל שנה למסר חדש לקידום מניעת הסרטן ויעדי אמנת המלחמה בסרטן שאותה יזם ארגון הסרטן הבינלאומי (UICC).

בישראל מאובחן סרטן ב-27,000 אנשים בשנה, ו-9,500 מתים מסרטן מדי שנה. מחקרים קובעים שניתן למנוע למעלה מ-40% ממקרי הסרטן באמצעות אורח חיים בריא: פעילות גופנית סדירה, הרגלי אכילה בריאים, הימנעות ממוצרי טבק, הפחתת צריכת האלכוהול והפחתת החשיפה לשמש.

ארגון הסרטן הבינלאומי מפרסם ביום הסרטן הבינלאומי, החל היום, דו"ח המפרט את הקשר בין זיהומים בגוף לבין הסיכוי לחלות בסרטן. ניתן להוריד את הדוח המלא מאתר הארגון:

https://www.worldcancercampaign.org

ההערכה היא כי כ-20% ממקרי הסרטן בעולם קשורים לזיהום ויראלי או בקטריאלי, כגורם ישיר או כגורם המעלה את הסיכוי להתפתחות המחלה. לפי נתוני הארגון, ישנו פער מובהק מבחינת שיעורי ההתרחשות של סרטן הקשור לזיהומים בין מדינות שבהן ההכנסה נמוכה (26%) לבין מדינות שבהן ההכנסה גבוהה (6%). כמו כן ניכר גם הבדל בנגישות לתוכניות מניעה, טיפול ושרותי בריאות.

80% ממקרי המוות מסרטן צוואר הרחם ברחבי העולם מתרחשים בארצות מתפתחות, אבל גם במקומות שבהם זמינה טכנולוגיה במחיר סביר, עדיין ישנם מכשולים עצומים עקב חוסר מודעות למחלות ועקב ליקויים בתשתיות הבריאות הציבוריות. מצב זה משתקף גם בהבדלים המשמעותיים בכיסוי של ביטוחי הבריאות במדינות שונות את החיסון נגד דלקת כבד מסוג B, מחלה זיהומית העלולה להוביל להתפתחות סרטן הכבד. בישראל, החיסון נגד דלקת כבד מסוג B כלול בתוכנית החיסונים, ואצל כ-160 נשים מאובחן מאובחן מדי שנה סרטן צוואר הרחם. זהו שיעור נמוך במידה משמעותית בהשוואה לשיעורי המחלה בעולם. החיסון נגד סרטן צוואר הרחם מתוכנן להיכנס לשגרת החיסונים ב-2011.

פרופסור דיוויד היל, נשיא ארגון הסרטן הבינלאומי: "השנה ימקד ארגון הסרטן הבינלאומי, המייצג מעל 300 ארגונים בלמעלה מ-100 מדינות, את מבצע יום הסרטן הבינלאומי בהגברת המודעות להשפעת הזיהומים על נטל הסרטן הגלובלי". לדבריו, ניתן למנוע מחלות סרטן הנגרמות על ידי זיהומים וירליים או בקטריאליים באמצעות אסטרטגיות כגון מתן חיסונים, הקניית אורח חיים בריא, טיפוח התנהגות בטוחה, ונקיטת אמצעי זהירות נוספים, וניתן ליישם את כל האסטרטגיות הללו ברחבי העולם.

האגודה למלחמה בסרטן מזמינה את הציבור לחתום על אמנת הסרטן הבינלאומית, למען קידום מניעת הסרטן בארץ ובעולם. מידע מפורט על האמנה בעברית ניתן למצוא באתר האגודה למלחמה בסרטן בישראל:

https://www.cancer.org.il

מסע ההסברה של ארגוני הסרטן בעולם הוא חלק מתוכנית בת 5 שנים שמטרתה להפחית את שיעור התחלואה והתמותה מסרטן. האגודה למלחמה בסרטן בישראל היא אחד הארגונים השייכים לארגון הסרטן הבינלאומי. פרופ' אליעזר רובינזון, יו"ר האגודה למלחמה בסרטן, שימש בעבר כנשיא ארגון הסרטן הבינלאומי. מנכ"ל האגודה, מירי זיו, מכהנת כעת בפעם השנייה כחברה בהנהלת הארגון.

למידע נוסף על מניעת סרטן, גילוי מוקדם, טיפולים ועוד, הציבור מוזמן לפנות ל"טלמידע" של האגודה למלחמה בסרטן: 1-800-599-995


[04/02/2010]

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר עופר פורים
ד"ר עופר פורים אונקולוגיה
מנהל שרות גדולי מערכת העכול במכון אונקולוגי בית חולים אסותא אשדוד. נותן חוות דעת משפטיות
ד"ר סיון שמאי
ד"ר סיון שמאי אונקולוגיה
מומחית באונקולוגיה, רופאה בכירה במערך האונקולוגי באיכילוב
ד"ר ויקטוריה ניימן
ד"ר ויקטוריה ניימן אונקולוגיה
ד''ר ויקטוריה ניימן הינה מומחית ברפואה פנימית ומנהלת מחלקת אישפוז אונקולוגי במרכז דוידוף, מרכז רפואי רבין
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו