דלג לתוכן

בלי תרופות: 10 דרכים טבעיות למניעת עצירות

אכילה לא נכונה, אורח חיים יושבני ואפילו תרופות מסויימות - כולם עלולים לגרום למצב של עצירות, ולסבל רב. 10 דרכים טבעיות שיעזרו לכם לטפל בה

מאת: טובה צירלין, מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 22/11/2015
2 דקות קריאה

סגנון החיים המודרני, שבו אנו מרבים לאכול מזון מהיר ומעובד, לא אוכלים מספיק סיבים, לא שותים מספיק מים ולא הולכים בזמן לנוחיות; תרופות שעשויות לעודד עצירות, החל מתוספי ברזל ועד תרופות לטיפול בלחץ דם גבוה; ואפילו מחלות שונות - כולן עלולות לגרום לעצירות, ולהוביל לא רק לסבל רב, אלא גם לפגיעה בהליך הוצאת הפסולת מהגוף, מה שעלול להזיק לשלל מערכות בגוף. 

רגע לפני שאתם פונים לטיפול תרופתי, לפניכם 10 דרכים טבעיות שיעזרו לכם להתגבר על עצירות:

1. שמן זית 

שתו בבוקר, על בטן ריקה, כפית של שמן זית טהור מכבישה קרה. שמן הזית מעורר את מערכת העיכול ומעודד את תנועת המעיים. אם אתם סובלים פעמים רבות ממצב של עצירות, מומלץ לשתות שמן זית על בסיס קבוע מדי בוקר. אם שכחתם בבוקר, אפשר לשתות אותו במועד אחר במהלך היום, אך חשוב שזה יהיה לפני הארוחה, כאשר הבטן לא מלאה.

2. מיץ לימון 

שתו מיץ לימון (מלימון טרי אחד סחוט) מעורבב בכוס מים חמימים. החומצה הציטרית של הלימון פועלת אף היא לעוררות של מערכת העיכול וכן שוטפת החוצה רעלים וחומרים שונים, שאינם מתעכלים.

עצירות. פוגעת בהליך הוצאת הפסולת מהגוף

3. מולסה 

המולסה מכילה ויטמינים ומינרלים, ביניהם גם מגנזיום שמסייע לטיפול במצב של עצירות. קחו כפית מולסה לפני הארוחה, ואם אינכם אוהבים את הטעם תוכלו להוסיף זאת לכוס מים חמים או תה. אם כפית אחת לא מסייעת, ניתן לקחת עד שתי כפות - אך חשוב לנסות קודם את הכמות הקטנה.

4. תנועה 

התעמלות והנעת הגוף מסייעים להזיז דברים גם בתוך מערכת העיכול. אם אתם מנהלים אורח חיים יושבני, מומלץ לשלב פעילות גופנית. היא תסייע לא רק במניעה של עצירות, אלא גם במניעת שלל מחלות אחרות הנגרמות ממחסור בפעילות גופנית.

5. סיבים תזונתיים 

תזונה טבעית, להבדיל ממזונות מלאכותיים ומעובדים, מכילה סיבים המסייעים לפעולת המעיים. הסיבים הם חומר שאינו יכול להתעכל ופועל כמו ספוג: הוא סופג את המים מהסביבה ובכך מרכך את הצואה, מה שמסייע לה לצאת ביתר קלות. 

עצירות

יוגורט. עוזר לפלורת המעיים - ומונע עצירות

6. סודה לשתייה 

הביקרבונט הוא סוג של מלח המסייע למצב של עצירות. כדאי לערבב כפית סודה לשתייה ברבע כוס מים חמים ולשתות.

7. שזיפים מיובשים 

אחד המרפאים הקלאסיים לעצירות. הפרי פועל כמשלשל טבעי כיוון שהוא מכיל רמה גבוהה של סיבים וסורביטול. הסורביטול אף הוא מרכך את הצואה. שימו לב לא לאכול יותר מדי שזיפים מיובשים, כיוון שהדבר עשוי לגרום לגזים ולהפוך את הצואה לרכה מדי. כדאי לשתות שתי כוסות מיץ שזיפים ביום - אחד בבוקר ואחד בלילה לפני השינה. ניתן גם להשרות כמה שזיפים מיובשים במים ולאכול אותם, במקום לשתות מיץ.

8. אל תתאפקו

הגוף מאותת כאשר אתם צריכים ללכת לשירותים, וחשוב להקשיב לו - ולא להתאפק. ככל שממתינים יותר זמן המים נספגים החוצה והצואה נהיית קשה יותר - מה שגורם לכאבים ולסבל.

9. חיידקים טובים 

פלורה בריאה במעיים חיונית לשמירה על הפעילות התקינה של מערכת העיכול. כדי לשמור על פלורת המעיים מומלץ לאכול כוס עד שלוש כוסות יוגורט ביום, האחד בבוקר והיתר במשך היום.

10. שבו נכון על האסלה 

ישיבה בשפיפות על האסלה היא התנוחה הטבעית, המאותתת לגוף שמשהו צריך לצאת ומסייעת לפעולה.


האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר דין קרן
ד"ר דין קרן גסטרואנטרולוגיה
ד"ר תמר שלו
ד"ר תמר שלו גסטרואנטרולוגיה
ד"ר דן קרטר
ד"ר דן קרטר גסטרואנטרולוגיה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד

אולי יעניין אותך - מאמרים נוספים בתחום בריאות כללית

שאלות מתוך פורום גסטרואנטרולוגיה מבוגרים וילדים

X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו