דלג לתוכן

מערכת חדשנית לניטור נתונים רפואיים

מערכת חדשנית לניטור נתונים רפואיים

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 17/02/2007 תאריך עדכון: 31/05/2021
2 דקות קריאה
Tadiran LifeCare הישראלית (חטיבה של חברת Tadiran Spectralink) בשיתוף עם בית החולים קרולינסקה בשבדיה וחברת TeliaSonera הסקנדינבית פיתחו מערכת רפואית מתקדמת המאפשרת ניטור מצבם הרפואי של חולים מרחוק במסגרת פרוייקט יוריקה האירופי. המערכת מבוססת על מכשיר MDKeeper אשר פותח ע"י החברה הישראלית – מכשיר ניטור דמוי שעון יד המאפשר מדידה ושידור של פרמטרים רפואיים מכל מקום ולכל מקום. הקשר בין הרופא ללקוח הוא מיידי ומאפשר לחולה לקבל עזרה בזמן אמת בכל מקום בו הוא נמצא.

המערכת עושה שימוש בטכנולוגיה סלולרית, ומכשיר ה-MDKeeper מאפשר מדידת דופק, מעקב אחר רמת החמצן בדם, מדידת א.ק.ג. ועוד. המידע משודר למוקד רפואי בו מאפשרת תוכנה מיוחדת לעקוב אחר הפרמטרים הרפואיים של כל לקוח בכל מקום בו הוא נמצא, מבלי להגבילו לבית או לבית החולים. המערכת מספקת לחולה רשת ביטחון המאפשרת לו להמשיך לנהל את חייו ללא הגבלה ועדיין להימצא בקשר רציף עם הרופא המטפל בו.

במסגרת שיתוף הפעולה, סיפקה Tadiran Lifecare הישראלית את הטכנולוגיה הטלרפואית ואת מכשיר הניטור, מחלקת הנדסה ביו-רפואית בבית החולים קרולינסקה פיתחה את תוכנת הניטור, וחברת התקשורת הסלולרית TeliaSonera הסקנדינבית סיפקה את תשתית שירותי התקשורת הסלולרית. ניסוי מוצלח בטכנולוגיה זו נעשה בבית החולים קרולינסקה בסטוקהולם, שבדיה. בארצות סקנדינביה, בהן אחוז ניכר מן האוכלוסיה מבוגר (16% וצפוי להגיע ל-25% בשנת 2020), יש חשיבות רבה לחידושים טכנולוגיים היכולים לסייע במאמץ להקל על שירותי הבריאות.

תוכנית יוריקה היא התוכנית האירופית החשובה ביותר לקידום שיתופי פעולה טכנולוגיים תעשייתיים במימון ממשלתי ופרטי. במהלך 21 שנות קיומה הושקעו בתוכנית ובפרוייקטים להם סייעה למעלה מ-24 מיליארד יורו. בישראל מופעלת התוכנית ע"י מתימו"פ, מרכז התעשייה הישראלית למחקר ופיתוח, המשמש כמוקד הלאומי של יוריקה בישראל. מתימו"פ מופקד על יישום תוכניות המו"פ של המדען הראשי במשרד התמ"ת.

הידיעה באדיבות Tadiran LifeCare

[17/02/2007]

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר חורחה פפר
ד"ר חורחה פפר גסטרואנטרולוגיה
מומחה בגסטרואנטרולוגיה וברפואה פנימית.
ד"ר עודד שינברג
ד"ר עודד שינברג ראומטולוגיה
מומחה לראומטולוגיה ולרפואה פנימית
פרופ' יעקב ג'ריס
פרופ' יעקב ג'ריס פנימית
מנהל מחלקה פנימית באיכילוב ומכון רקנאנטי לחקר מערכת העצבים האוטונומית, מטפל בלחץ דם לא מאוזן
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו