"ענף האופטיקה חייב להתמקצע בשירות הלקוח"
האופטומטריסט ואיש העסקים יניר סודאי מספר על הסיבות אשר הובילו אותו להקמתה של האקדמיה לעוסקים בענף האופטיקה.
(כתבה אינפורמטיבית)
"במהלך השנים האחרונות מגיעות מאות תלונות לארגוני הצרכנים השונים בישראל כנגד עסקים בענף האופטיקה", טוען יניר סודאי, אחד מהאופטומטריסטים המובילים בישראל ומבעלי רשת I-OPTIC המתמחה במתן שירותי אופטיקה ומכירת משקפי ראיה ושמש. "ברוב המקרים, תלונות הצרכנים עוסקות בתחום שירות הלקוחות, כאשר אופי התלונות מעיד על שירות לקוחות לקוי בענף האופטיקה".
ענף האופטיקה בישראל מונה בתוכו למעלה מ-1,000 חנויות ברחבי הארץ. חנויות אלו עוסקות בעיקר בשיווק ומכירת משקפי ראיה, משקפי שמש ועדשות מגע, ובחלקן הגדול ניתן למצוא גם ציוד עזר למרכיבי המשקיים וציוד המאפשר את קיומן של בדיקות אופטיות כאלו ואחרות.
"כאשר לקוח נכנס כיום לחנות אופטיקה", טוען יניר סודאי, "הוא מצפה לרמת שירות גבוהה מזו אותה הוא עתיד לקבל בחנויות אחרות העוסקות בתחום הלייף סטייל לצורך הדוגמא, וזאת לנוכח החשיבות הבריאותית הנלווית לקיומן בדיקות אופטיות ברמה המקצועית הגבוהה ביותר והתאמת משקפי הראייה על ידי צוות האופטומטריסטים והמוכרנים בחנות. אנחנו ברשת אי אופטיק מעניקים דגש יומיומי גם לנושא המקצועיות וגם לנושא השירות, וכל זאת על מנת להעמיד לרשות קהל לקוחותינו את השירות המתקדם מסוגו בענף. יחד עם זאת, רוב העסקים הפרטיים בתחום האופטיקה מנוהלים על ידי אופטומטריסטים בעלי הכשרה והסכמה מקצועית שאינם מודעים לשינויים התכופים ברצונותיו וצפיותיו של הצרכן המודרני, ולכן נוצר פער מקצועי בהיבט השיווקי".
בימים אלו עוסק יניר סודאי בהקמתה של האקדמיה הראשונה בישראל לעוסקים בענף האופטיקה, כאשר מטרת האקדמיה לדבריו של יניר סודאי היא "טיפול מקצועי בהיבט השיווקי הנלווה להליך המכירה בענף האופטיקה, החל משלב גישת השירות ללקוח ועד קיומן של בדיקות אופטיות והתאמת המוצר האופטימאלי ביותר עבורו".
האקדמיה בראשותו של יניר סודאי עתידה להיפתח בתחילת שנת 2017, והיא מיועדת לכלל העוסקים בענף האופטיקה, החל מבעלי חנויות פרטיות בענף, דרך אופטומטריסטים ועד למוכרנים ויועצי מכירה. "נושאי הלימוד באקדמיה", מסביר יניר, "יעסקו בכל ההיבטים השיווקיים הנלווים להליכי המכירה, והם יתמקדו בשיפור רמת השירות בבית העסק העוסק במתן שירותי אופטיקה כאלו ואחרים".
הרעיון להקמת האקדמיה החל לרקום עור וגידים עוד בתקופת לימודיו לתואר שני בארצות הברית, "במהלך שנות לימודיי בארצות הברית" מספר יניר, "ניהלתי חנויות ענק בתחום האופטיקה ונחשפתי לגישה האמריקאית בכל הנוגע לניהול חנויות אופטיקה, גישה זו היוותה מודל לחיקוי בעת הקמת רשת I-OPTIC בשנת 2003 והיא מהווה גם מודל לחיקוי בכל הנוגע להדרכות מקצועיות אותן נעמיד לרשות המצטרפים למסלולי הלימוד באקדמיה שתיפתח בקרוב".