דלג לתוכן

כוח הרצון של פילאטיס

כוח הרצון של פילאטיס

מאת: בועז קולונדר
תאריך פרסום: 08/05/2009
2 דקות קריאה



בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים נחשפים לשיטת פילאטיס. תרגול הפילאטיס משלב הפעלת קבוצות שרירים עם תרגילי נשימות מה שהוכח כחלק בלתי נפרד בשמירה על אורח חיים בריא.
למרות ששיטת פיאלטיס נחשבת שיטה חדשנית, ואף שלעיתים היא משלבת גם דיקור, עיסוי או טיפול בצמחים ומאפשרת עבודה הן על הגוף והן על הנפש, היא לא נחשבת לשיטה משלימה, אלא לשיטה העומדת בפני עצמה. אנשים רבים משתמשים בשיטה זו, מנשים בהיריון, דרך אנשים הצריכים לעבור שיקום פיזי, ועד אנשים שרוצים לשמור על בריאות הגוף והנפש.

אחת מאבני היסוד של תרגולי פילאטיס היא חיזוק שרירי הבטן העמוקים, transverse abdominal muscles, בשילוב תרגילי נשימות עמוקות ויסודיות. סט תרגול זה בונה את השרירים המרכזיים של הבטן העמוקה אשר על פי מסורות יפאניות וסיניות, מדובר באזור קדוש בגוף האדם. מרכז הבטן נחשב אזור מעבר של ערוצים אנרגטיים.

לפי התיאוריה של חמש התנועות הסיניות, אשר על פיה מושתתת תורת הריפוי הסיני (ובין היתר שיטת הפילאטיס) ופיזיולוגית האדם, איזור הבטן שייך לתנועת המים ולאנרגית הכליות. אנרגית הכליות אחראית מבחינה פיזית על משק הנוזלים והויסות ההורמונאלי, ומבחינה נפשית, על כוח החיים שלנו. אם תהיה חולשה ברמה אנרגתית זו, אזי שמבחינה פיזית, היא תוביל לתנועה איטית של אנרגיה, קור, תנועת נוזלים לקויה, עייפות, כאבים וחולשה בגב תחתון, בעיות ברכיים, ותתבטא בכוח חיים חלש. מבחינה נפשית, האדם יסבול מאפטיות, חוסר כוח רצון, פחדים, חרדות ואי שקט פנימי.

על מנת לשקם מצב זה, רפואה סינית ממליצה על תזונה מחזקת דיקור, עיסוי הנקודות המשפיעות על הכליות, צמחים מעוררים וכן תרגולים גופניים לחיזוק הגב, הבטן והכליות. כך הדם ינוע ויהיה תיעול נכון של האנרגיה לבסיס הגוף.
באמצעות תרגילי פילאטיס עקביים, אפשר לחוש בשינוי מרחיק לכת באופן מיידי. כבר באימונים הראשונים נחוש את שרירי הבטן העמוקה עובדים, ונשלוט באופי הנשימה הייחודית. בהמשך נרגיש שינוי ביציבות, השכמות יפתחו והצוואר יזדקף.

מבחינה פיזית, נרגיש את חיזוקי שרירי הבטן העמוקה; מבחינה נפשית-רוחנית, נחוש חיוניות, תחושת ביטחון עצמי גובר, כוח רצון חזק ואסרטיביות. זה מוכיח את הקשר שבין הגוף לנפש, אשר עליו, בין היתר, מתבססים העקרונות של הפילאטיס.

נכתב באדיבות בועז קולונדר , מנהל ומייסד מרכז נקודת מגע

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר לי הונג פן
ד"ר לי הונג פן רפואה סינית
בעלת תואר M.D מסין ופרופסור לרפואה סינית מסורתית
 ניני בת-סגל חיימוביץ'
ניני בת-סגל חיימוביץ' רפואה סינית
מטפלת מוסמכת ברפואה סינית , דיקור סיני וצמחי מרפא. מטפלת ברוקחות טבעית , ארומתרפיסטית. מתמחה בדיקור קוסמטי. מדריכת פילאטיס
 רעות פז ילנד
רעות פז ילנד רפואה סינית
מטפלת ברפואה סינית, צמחי מרפא ודיקור סיני, בעלת התמחות מיוחדת בטיפול בתינוקות וילדים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו