דלג לתוכן

נטורופתיה - צמחים הם לא רק ליופי אלא גם לבריאות

נטורופתיה - צמחים הם לא רק ליופי אלא גם לבריאות

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/05/2009
2 דקות קריאה

הצמחים שאנו מכירים אותם אינם רק צמחי יופי, אשר יושבים באדנית שבחצר או בבית. לצמחים כידוע יש תפקיד חשוב נוסף בחיינו, מאז ומתמיד היה להם, וזה לגרום לנו להבריא. לשם כך קיימים צמחי מרפא כפי שאנו מכירים אותם.

מאז ימי הביניים האמין האדם שישנם צמחים שיכולים לרפא אותו. גם היום, בעידן של תרופות תעשייתיות, מאמין האדם שיש לצמחי המרפא יכולות לעזור לו להבריא ממחלות שונות. אנשים המטופלים באמצעות נטורופתיה, טיפול שבו האדם מרפא את עצמו באמצעות כלים שונים, נוהגים להשתמש בצמחי מרפא כחלק מהטיפול ואותם כלים שמשמשים אותו לרפא את עצמו.

צמחי מרפא יכולים לעזור במקרים רבים, הן בתהליך הריפוי והן בהקלה של מחלות שונות. כמובן שכל שימוש בצמח מרפא חייב להיעשות בהתאם לסוג המחלה ממנה סובלים. לכל צמח יש מספר תכונות ולכן ישנם צמחים שיכולים לעזור במספר מקרים של מחלות. כמו כן, כאשר מערבבים מספר צמחים יחד, אנו מאבדים את התכונות של אותם צמחים ומקבלים שילוב שנוצר מאותם צמחים.

לצמחי מרפא, כמו לתרופות רגילות, יש גם תופעות לוואי. על כן חשוב לבדוק מה הוא המינון אותו אנו לוקחים ומה משך הזמן שאנו צורכים את אותו הצמח. חשוב להבהיר, צמחי מרפא אינם יכולים לרפא מחלות כמו סרטן, לב או מחלות קשות אחרות, אלא רק להקל על הכאב של מחלות אלו. מכאן שאינם באים להחליף את התרופות הקונבנציונאליות.

טיפול צמחי מרפא אינו הדרך היחידה כמובן לטיפול. נטורופתיה מאמינה שעל האדם לשמור על תזונה נכונה, פעילות גופנית עקבית, להימנע מחומרים מסוכנים לגוף ולשמור על עצמו מפני מתחים ולחצים שונים על מנת להישאר בריא.

כיום כמובן, לא מוכרים צמחי מרפא כמו שמכרו פעם. אומנם עדיין נעשה שימוש בחלקיו השונים של הצמח אך לא בצורה דומה לזו שפעם. כיום מדובר יותר על תרכיזים או תרכובות שונות, ולא נטילת צמח באופן טבעי כפי שהוא. כמובן שכל רכישת צמח מרפא בחנות טבע או בית מרקחת חייב להיעשות באמצעות ייעוץ של נטורופת מוסמך. זאת אחרי שאיבחן את הבעיה ממנה אנו סובלים. נטילת הצמח תעשה על פי תכונותיו, מתוך הכרה שעם הזמן נצטרך להשתמש בצמחי מרפא אחרים, בהתאם להתפתחות בריפוי המחלה.

ישנן דרכים שונות להשתמש בצמחי מרפא. חליטה, אז מוזגים מים רותחים ושופכים על הפרח, מסננים אותו ושותים. השרייה, אז מוזגים מים רותחים על כמות גדולה יותר של החומר ולאחר עשרים דקות שותים אותו. מרתח, מרתיחים את כל חלקי הצמח עם המים, כאן מדובר גם על חלקי הצמח הקשים, כמו שורשים, גבעול, קליפה וזרעים. משחות, במקרה של ערבוב האבקה של הצמח עם שומן.

אופי השימוש בצמח, נעשה כמובן בהתאם לסוג הפרח ולסוג הטיפול שיש לקבל ממנו. חשוב להבהיר שצמחי מרפא יכולים לרפא, אך כאשר מבחינים שהמחלה לא חלפה, יש לגשת לרופא לפני שיהיה מאוחר מדי.

האם המאמר עניין אותך?

רופאים בתחום
ד"ר דן קרת
ד"ר דן קרת נטורופתיה
מטפל בנטורופתיה ותזונה
 פנינה טאוב
פנינה טאוב נטורופתיה
נטורופתית ותזונאית מוסמכת
 אסף מור
אסף מור רפואה סינית
מומחה ברפואה סינית לילדים ומבוגרים, בעלים ומנהל של מרכז רפואות לרפואה משולבת
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו