פורום גריאטריה - עמוד 3
גולשים יקרים, מענה לשאלות חדשות יתאפשר במגוון הפורומים האחרים.
דמנציה וחרדות בגיל 80 תמי 21/06/2023 | 17:59שלום, חמי הינו אדם בן 80. עד ממש לאחרונה מתפקד בסה"כ היטב, אולי קצת איטי, אבל יצא החוצה והיה אדם מלא חיים, לומד וקורא באופן עצמאי שעות רבות וכו'. לפני כחודש החלו אצלו בעיות עיניים - לחץ תוך עיני, דימום ודלקות ויראליות שונות. באופן טבעי יכולתו לקרוא נפגעה מהותית וימיו התרוקנו מתוכן. במקביל הוא התחיל לפתח דכאון וחרדות (לא במובן הקליני, כמובן, אלא מהסתכלות שלנו) מרבה לדבר על זה שאין לו כבר מה לעשות ובאופן כללי חסר חיות - ממש 180 מעלות מהאדם שאנו מכירים עד כה, פיתח חרדה מלצאת מהבית, להיות לבד מחשש שייפול בנוסף מדי פעם הוא מאבד ריכוז וזכרון. לדוגמה שכח מי ביקר אצלו אתמול (הוא נמצא תחת השגחת המשפחה כמעט 24/7 מאז התחילו הבעיות בעיניים). בנוסף ערכי הנתרן שלו לא גבוהים (125 בבדיקה ב 4.6 ו 136 ב 11.6 לאחר שהרופא שינה לו תרופה מוקטור+ לוקטור). ולשאלות: 1.האם נראה שאנו בתחילת תהליך דמנציה או שמדובר בצירוף נסיבתי של הסיטואציה ( מחלת העיניים, ערכי הנתרן הנמוכים וכו')? 2. לכאורה, נראה שיש סיבה "הגיונית" ל"דכאון" - הריקנות בעקבות דלקות העיניים וכו'. האם ניתן לתלות את זה בכך, ולצפות שעכשיו עם ההטבה המסתמנת במצב העיניים, המצב יחזור לקדמותו, או שכדאי כבר עכשיו לפנות לפסיכוגריאטר? 3. האם יכולה להיות הדרדרות כ"כ חדה ומהירה? תודה רבהפתח בחלון חדש
תשובת מומחה שנויים התנהגותיים בגיל המבוגר- מצב הפיך? ד"ר רון בן יצחק 21/06/2023 | 18:12תמי שלום, בגריאטריה - כל האפשרויות מתקבלות על הדעת: קצת ירידה במלחים (הפרעה מיטאבולית), דלקת או זהום, חוסר איזון ערכי לחץ דם, זהום ויראלי או יציאה מאיזון לחץ תוך עיני וכמובן- אפשרויות נוספות כולל האפשרות שהמדובר בהתחלת תהליך דימנטיבי. אני מציע לבצע הערכה גריאטרית כוללנית ולבצע גם בדיקת CT מוח ללא חומר ניגודי בהצלחה ד"ר בן יצחק רון
תודה רבה.תמי 22/06/2023 | 07:00עזרת רבות
חיידקים-CPE יואל 19/06/2023 | 22:15במהלך אישפוז גריאטרי לאחר ניתוח מפרק ירך אמא שלי התגלתה כנשאית CPE והועברה לבידוד ואחכ השתחררה לבית. זה מלחיץ אותי מאוד ממה שקראתי באינטרנט על החיידקים העמידים וכל זה,זה מסוכן מתי זה אמור להיעלם ואיך בודקים שזה נעלםפתח בחלון חדש
תשובת מומחה נשאות כרונית של חידק עמיד לאנטיביוטיקה ד"ר רון בן יצחק 20/06/2023 | 11:41שלום רב, התופעה של נשאות של חידקים יציבים לטפול אנטיביוטי נפוצה בעיקר במאושפזים בבתי חולים במדוכאי חיסון, קשישים ובמטופלים בשלל אנטיביוטיקות אני מציע להיוועץ במומחה במחלות זיהומיות בהצלחה ד"ר בן יצחק
מנח לשון בזמן שינה 17/04/2023 | 16:16שלום האם יש מנח לשון תקין בזמן שינה? מהו? מה המשמעות עם בשינה על הצד הלשון יוצאת הצידה? תודה.פתח בחלון חדש
תשובת מומחה מנח השינה ד"ר רון בן יצחק 18/04/2023 | 21:34ערב טוב, אינני מכיר הנחיה על מנח שינה. עקרונית שינה על הצד עשויה לאפשר מעבר חופשי יותר בדרכי האויר העליונות!מטופלים הסובלים מאסטמה, מחלת ריאות כרונית, מעשנים או חולי אי ספיקת לב בדרגות שונות. דום נשימה בשינה יחד עם זאת קיים שוני בין מטופלים הסובלים מדום נשימה בשינה וזקוקים לסיוע נשימתי בזמן השינה. מציע להיוועץ ברופא שינה ו\או מומחה בריאות\ פולמונולוג בהצלחה ד"ר בן יצחק רון
לשון יוצאת החוצה בעת שינה על הצד12/06/2023 | 15:16שלום, האם זה אומר שיש בעיה? האם דחוף?
תשובת מומחה מומלץ להיבדק על ידי רופא המשפחה ו\ או נוירולוג ד"ר רון בן יצחק 18/06/2023 | 18:12
ממוריט אלי 24/05/2023 | 07:53איזו תועלת יש בתרופה הנ"ל, אשר - לפי תיאורה ע"י הגורם המוסמך (באתר הכללית) - לא מונעת את התקדמות מחלת האלצהיימר או את החמרתה? חנןפתח בחלון חדש
תשובת מומחה DONEPEZIL=ASENTA=MEMORIT ד"ר רון בן יצחק 30/05/2023 | 15:57שלום רב, התרופה הנפוצה ביותר כמודולאטור לתהליך של נסיגה קוגניטיבית. האופיינית לתהליך ניווני כדוגמת מחלת אלצהיימר. סכויי ההצלחה: 34-38% הכוונה בחודשי הטפול הראשונים שפור קוגניטיבי, המאפשר שפור תפקודי יומיום. בהמשך- הכוונה להתייצבות מבחינה תפקודית וקוגניטיבית. ה- מטרה: האטת קצב ההידרדרות של התהליך ולמעשה שפור עקומת הנסיגה. מעבר לכך פרופיל תופעות הלוואי קשור במערכת העיכול ובהשפעה על מערכת ההולכה בלב. לידיעה ד"ר בן יצחק
סחרחורת/אי יציבות מחמיר ודופק מהיר לולה 12/05/2023 | 15:23שלום, אבא שלי בן 75 סובל מחוסר יציבות שהחמיר מאוד תוך חודשיים עד כדי שלא מסוגל ללכת אפילו עם הליכון. רק בהליכה, אין סחרוחורת בישיבה אן שכיבה. במקביל, התחיל דופק מהיר בבקרים. היה מחסור בb12 שטופל וכעת אנמניה קלה. סובל מסוכרת יציבה ולחץ דם מטופל. בדיקת אזניים תקינה. האם זה מצב של זקנה שאין מה לעשות? או שייתכן שיש פה בעיה שיש לבדוק? כיצד? תודה!!!פתח בחלון חדש
תשובת מומחה שנוי פתאומי ביציבות עד כדי אובדן היכולת לעמוד\ ללכת ד"ר רון בן יצחק 12/05/2023 | 19:22שלום רב, האם נפל? האם נחבל בראשו? מומלץ ביותר לחפש אחר סיבה\אטיולוגיה נוירולוגית: ארוע מוחי? או תהליך תוך מוחי אחר מומלץ לבצע דימות מח בהקדם וכמו כן בדיקת אק"ג \ הולטר קצב לב בהצלחה, ד"ר בן יצחק רון
אבני צואה יורי 04/01/2019 | 17:42האם יש ניתוח או תהליך להוציא אבני צואה? לאבי יש עצירות חמורה כבר מספר שנים וחומרים משלשלים לא עוזרים לופתח בחלון חדש
תשובת מומחה אבני צואה סימן לעצירות ותזונה לא תואמת ד"ר רון בן יצחק 13/01/2019 | 18:11שלום רב אבני צואה עלולות לגרום לחסימת מעיים. על מנת להשתחרר מהמצוקה של האבנים העשויות לגרום לחסימה של הרקטום רצוי לבצע חוקן ידני- חוקן כפפה ולהוציא את האבנים ש"נתקעו" באמפולה (קמה רחוק של הרקטום קרוב לפי הטבעת) לאחר מכן רצוי להיעזר במשלשל טיבעי. אני ממליץ על שתי כפות שמן זית בערב. במידה ולא עוזר, לנסות כדור אלווורה אחריו יש לשתות שתי כוסות מים ריקון מערכת העיכול היא תנאי לרגיעה ושינה טובה בלילה. עצירות היא גורם סיכון למצב בלבולי חריף כמו גם לדלקת דרכי השתן. מומלץ וצריך להימנע מעצירות ככל הפאשר בהצלחה ד"ר בן יצחק רון
אבני צואהבתיה 14/06/2021 | 10:10שלום. מבקשת לברר היכן אפשר לבצע טיפול הוצאת אבני צואה..
אבני צואנטליה ג'אנו 10/12/2022 | 18:00מה עושים כאשר לא עזר חוקן, והאבנים אינם מורגשים עם החדרת אצבע? יכול להיות שזה גבוה יותר. מה לעשות? האם מוציאים אבני צואה בקופ"ח?
תשובת מומחה שלום רב- עצירות: ד"ר רון בן יצחק 12/12/2022 | 18:21שלום, אני מציע משלשל טבעי על מנת להחיש יציאה (סופרלאס, לקסין פורטה, אלוורה-לאקס) ולאחר הנטילה שתיה מרובה לפחות 2 כוסות מים רצוי קרים בהצלחה ד"ר בן יצחק
תשובת מומחה בקור בית,י רופא להוצאה ידנית אבני צואה בחוקן ידני ד"ר רון בן יצחק 12/12/2022 | 18:21
אבני צואהי' בת 47 15/04/2023 | 04:39תמיד סבלתי מבעיות ביציאה שהלכו ובאו אבל ברמה סבירה ללא צורך בחוקן או כל תכשיר שהוא לא טבעי. לפני חודש עברתי ניתוח מתיחת בטן ונאלצתי להפסיק לעשן. שמתי לב שמאז שהפסקתי לעשן התחילו עצירויות קשות יותר בזמן היציאה ופחות יציאות בשבוע ושבוע אחרי הניתוח התחיל הסיוט הכי גדול שהיה לי. אציין כי לפני הניתוח כל בוקר אחרי קפה וסיגריה הייתי נכנסת לשירותים בלי בעיה. האם יש קשר בין הפסקת עישון והניתוח לאבני צואה?
תשובת מומחה שנויי תזונה והרגלים על פעולות המעיים ד"ר רון בן יצחק 16/04/2023 | 10:08שלום רב, ככל הנראה יש משמעות לשנויים בהרגלי הצריכה שלך כמו גם פעילותך הגופנית ושתיית קפה או אחרת. הקפאין הוא חומר מעורר למערכת העצבים המרכזית. הקפאין מסייע בתנועתיות של המעי הדק ולמעשה משפר את הפריסטלטיקה. אני מציע להתמקד בתזונה- עתירת סיבים, שתיה מרובה ו... פעילות גופנית ובעיקר הליכה ורכיבה על אופניים בהצלחה ד"ר בן יצחק
דימנציה וכדורים משרי שינה (לת) שואלת 13/04/2023 | 20:53אישה בת 92. עם דימנציה. לא יזנה טוב בלילה - קמה כל שעה בערך. גם ביום וגם בלילה. הבנתי שתא מומלץ לתת כדורי שינה. מה כן אפשר לעזות? אותי קיים פתרון טבעי לנידודי זינה?פתח בחלון חדש
תחושת שריפה ביד - אמי בת 84 דלית 24/03/2023 | 12:07שלום, לאימי היתה ביד שלבקת חוגרת במרץ 2020, מאז יש לה כל הזמן תחושות שריפה מעל המרפק ,כאילו מכניסה היד לתוך אש, לעיתים גם כאבים . נוטלת ליריקה עד היום , וגם קנאביס . לפני שנתיים קיבלה זריקות במרפאת כאב ברמב"ם , ושום דבר לא עוזר ! איננו יודעים מה יכול לעזור , לאיזה רופא כדאי לפנות . האם יכול להיות קשר נפשי לזה ? נשמח לעזרה לאן כדאי לפנות , תודהפתח בחלון חדש
תשובת מומחה הפרעה תחושתית NEUROPATHY VARICELLA - POST ? ד"ר רון בן יצחק 26/03/2023 | 16:48שלום רב, על מנת לטפל בתסמונת כאב כרוני, חשוב להבין מהו מקור הכאב והאם המדובר בכאב עיצבי, תחושתי NUCISEPTIVE או מוסקולוסקלטאלי לכן אני מציע לעבור תחילה הערכה גריאטרית כוללנית עם התייחסות לתחומי החשיבה ומצב רגשי, מצב תפקודי והערכה גופנית ולפעול לאיזון פסיכוגריאטרי, בהקדם בהצלחה ד"ר בן יצחק רון
בן 97.5 מספר שאלות ... תודה לורי 22/03/2023 | 15:18שלום רב , אבא שלי בן 97.5 הוא בן אדם בריא יחסית לגילו המופלג , המחלה העיקרית אי ספיקת לב , לחץ דם מאוד נמוך שיכול להגיע עד 80 (סיסטולי) אבל בדרך כלל הממוצע הינו 90 עד 100 היה מאושפז לפני כשלושה חודשים עם דלקת ראות קלה ולאחר השחרור הביתה הפך לסיעודי . האשפוז של שבוע הפך אותו לסיעודי , כמו כן לא הצלחנו לגמול אותו מקטטר . הוא מזהה את המשפחה , מתקשר , אוכל יחסית טוב אבל יושן כמעט כל היום . מפני שהוא לא שותה מספיק (כ 300 , 400 מ"ל ביום כולל החלב שבשיבולת שועל והקפה ) המליצו על עירוי נוזלים כפעמיים בשבוע בצורה איטית ובכמות של עד 1 ליטר - יש לו טיפול בית אנא ממך להתייחס למספר שאלות : 1. מה דעתך - האם העירוי נוזלים מומלץ והאם הוא לא יכול להשפיע לרעה על תפקוד הלב או הכליות ? 2. האם מומלץ איזשהו מולטיויטמין (עם ensure לא הסתדר ) 3. באופן כללי הסטורציה תקינה 97 ,בעת הליכה (מספר מטרים) עם הליכון בתוך הבית ועם השגחה הסטורציה יורדת ל75 ולאחר מנוחה של חצי דקה חוזרת לתקין - האם מומלץ להוסיף לו חמצן בעת ההליכה ? המון תודה ובריאות !פתח בחלון חדש
תשובת מומחה אי ספיקת לב מתקדמת בזקן לאחר אשפוז ממושך במצב של DECONDITIONING ד"ר רון בן יצחק 22/03/2023 | 22:28ערב טוב, שאלות מצויינות!!! אשמח לעזור ולסייע לאחר בדיקה של אבא. לא ניתן לקבוע מראש נחיצות של עירוי נוזלים ובוודאי שלא למטופל עם אי ספיקת לב מתקדמת, כשסבילות למאמץ ירודה (הורדת סטוראציה לאחר הליכה במישור של מספר דקות). העשרת חמצן על ידי מחולל רצויה והגיונית בהחלט ותאפשר התגברות על מאמצים קלים בסבילות טובה יותר. ההחלטה היא קלינית האם לתת עירוי נוזלים או עירוי עם משתנים בהתאם למאזן הנוזלים. מומלץ לשקול מדי יום יומיים. בהתאם למשקל לקבל ההחלטה הטפולית קלינית בהצלחה ד"ר בן יצחק רון
שילוב תרופות פלורר 19/03/2023 | 19:37שלום רב הנני סובלת מחסימה דרגה 2 בלב בעבר היה ל"ד גבוה אך מאוזנת ע"י תרופות ול"ד תקין ולעיתים אף נמוך. בנוסף אני סובלת מסכרת ונוירופתיה סכרתית . אני מקבלת רסיטל 40 מ"ג זורדרם 10 מ"ג לשינה (10 שנים) ליריקה 100 מ"ג CARTIA ramipril 10 mg lercanidipine 20 mg tab. atorvastatin 40 mg ezetimibe 10 mg * OZEMPIC אשמח לדעת אם ניתן להחליף את הרסיטל(עקב תופעות לוואי לבביות) והליריקה לכדור אחד של סימבלטה לאור ל"ד מאוזן כבר מספר שנים. בנוסף רציתי לדעת אם טרזדון הוא חלופה טובה לזודורם מבחינת ת"ל (הנני סובלת ממשקל יתר BMI =35) .פתח בחלון חדש
תשובת מומחה שנוי תרופתי בגלישה ד"ר רון בן יצחק 19/03/2023 | 23:06שלום רב, לצערי, איני יכול ליעץ לך להחליף תרופות מבלי לאבחן את מצבך, לבדוק אותך לבצע אבחון מנטאלי וקוגניטיבי! אומר רק, שמנון רסיטל 40 מ"ג אינו מקובל אחרי גיל 70 שנה, ודורש לבצע בדיקת אק"ג. ולהפחית את המנה היומית עד 20 מ"ג רסיטאל, בהדרגה בהצלחה ד"ר בן יצחק רון



פורומים נוספים בתחום
פורוםטיפולי פוריות
פורום טיפולי פוריות מנוהל ע"י פרופ' יעקב אשכנזי, מומחה בתחום הפריון, פוריות האישה, פוריות הגבר והפריה חוץ גופית. היכנסו עכשיו והתייעצו עם מומחה/ית!
לפורום טיפולי פוריותפורוםהריון ולידה
פורום הריון ולידה ניתן להתרשם ממידע קודם, שאלות גולשים ותשובות מקצועיות. אם ברצונך לשאול שאלה, ניתן להיכנס למגוון הפורומים האחרים באתר המנוהלים על ידי מיטב המומחים/ות.
לפורום הריון ולידהפורוםפסיכיאטריה
בפורום פסיכיאטריה ניתן להתרשם ממידע קודם, שאלות גולשים ותשובות מקצועיות. אם ברצונך לשאול שאלה, ניתן להיכנס למגוון הפורומים האחרים באתר המנוהלים על ידי מיטב המומחים/ות.
לפורום פסיכיאטריהפורוםגניקולוגיה
בפורום גינקולוגיה ניתן להתרשם ממידע קודם, שאלות גולשים ותשובות מקצועיות. אם ברצונך לשאול שאלה, ניתן להיכנס למגוון הפורומים האחרים באתר המנוהלים על ידי מיטב המומחים/ות.
לפורום גניקולוגיהפורוםגסטרואנטרולוגיה מבוגרים וילדים
בפורום גסטרואנטרולוגיה מבוגרים וילדים ניתן להתרשם ממידע קודם, שאלות גולשים ותשובות מקצועיות. אם ברצונך לשאול שאלה, ניתן להיכנס למגוון הפורומים האחרים באתר המנוהלים על ידי מיטב המומחים/ות.
לפורום גסטרואנטרולוגיה מבוגרים וילדיםפורוםחרדה
בפורום חרדה ניתן להתרשם ממידע קודם, שאלות גולשים ותשובות מקצועיות. אם ברצונך לשאול שאלה, ניתן להיכנס למגוון הפורומים האחרים באתר המנוהלים על ידי מיטב המומחים/ות.
לפורום חרדה
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי
מערכת אינפומד