דלג לתוכן
אלדקטון לטיפול ברמה גבוהה של הורמון גברי ושיעור יתר
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/08/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

בגלל אי סדירות במחזור ושיעור יתר עברתי ברור אנדוקרינולוגי שהראה רמה גבוהה של הורמון גברי ( free androgenindex -18 / shbg- 13 ) הרופא אמר שאי סדירות מחזור ( מחזור אחד לכמה חודשים ) יוצרת נזקים ויש צורך לטפל בה . הוא המליץ לי על כדור אלדקטון במטרה להגיע ל- 200 מ"ג ליום . אני מבקשת לדעת - 1- האם יש נזקים מאי סדירות המחזור? (אני אישית מעדיפה לחכות עוד שנה ולתת לגוף שלי להתאזן אולי לבד בלי כימיקלים) 2- האם אין אפשרות לנסות טיפול ע"י גלולות למניעת הריון כמו דיאנה 35 ? ( חברות שלי משתמשות בדיאנה לשיעור יתר ) או גלולות אחרות שאינן אלדקטון? לא נראה לי להתחיל לקחת כדור לכל החיים כול ערב ועוד עם תופעות לוואי כמו של האלדקטון והייתי שמחה לחכות עוד אם אין נזק מצטבר שנגרם לי מההמתנה או לנסות גלולה כמו דיאנה אם לדעתך יש היגיון בכך.

תשובה:
ישנן סיבות הורמונליות שונות לשיעור יתר, הבעיה אצלך דורשת טיפול באלדקטון. בהחלט קיימים נזקים מאי סדירות מחזור, ולטווח ארוך חוסר חשיפה הולמת לפרוגסטרון שיש גם אצלך מעמידה בפני סיכון מוגבר לסרטן הרחם. המצב לא יתאזן מעצמו ולכן חשוב ביותר שתיעזרי בכדור שרשם לך הרופא המטפל שלך. ד"ר נגה פוקס - אינפומד

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר יואב אברהמי
ד"ר יואב אברהמי כירורגיה פלסטית
רופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בביה"ח קפלן. בעל ניסיון רב בתחום.
ד"ר נסיה לנג פרנקו
ד"ר נסיה לנג פרנקו יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
4.9
( 43 חוות דעת )
"ד"ר נסיה לנג היא רופאה מדהימה, מקצועית ומלאת רגישות. אני נוסעת אליה מרחוק כי אין כמוהה- שילוב של מקצועיות שיא ואנושיות מדהימה. תודה על האפשרות להיות מטופלת שלה."
ד"ר יונתן קוגן
ד"ר יונתן קוגן קרדיולוגיה
מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב, אסותא אשדוד, קרדיולוג מומחה במחלות לב והתמחות בהפרעות קצב
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו