דלג לתוכן
נטילה בו-זמנית של סימוביל ואספירין
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 30/09/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אני מטופל ב Micropirin במינון של 75 מ"ג כטיפול מונע, עקב היסטוריה של בעיות בלב אצל הורי. לאחרונה, בעקבות מציאת היצרות קלה של 50%-30% בעורקי הצוואר, המליצה לי הרופאה לקחת באופן קבוע Simvastatin במינון 10 מ"ג. מה דעתכם על הצורך בתרופות אלו? האם אין ביניהן כפילות או סתירה? האם Tevapirin זהה ויכול להחליף את המיקרופירין?

תשובה:
לגבי האספירין, בארצות הברית התרופה ניתנת ביד רחבה יותר למניעה של מחלות לב באנשים מעל גיל 50. בארץ, התרופה אינה ניתנת באורח כה גורף, אך אצלך השאלה פחות קשה, מכיוון שיש לך היצרות (כנראה לא תסמינית) של עורקי הצוואר, ובמקרה כזה כן נהוג לתת 75 מ"ג אספירין למניעה. היצרות בעורקי הצוואר נובעת בדרך כלל מתהליך טרשתי, שמניחים שהוא נוכח רק בעורקי הצוואר אלא עלול להיות גם בעורקי הלב הכליליים ובעורקים אחרים. טרשת עורקים מואצת על ידי מספר גורמים, ביניהם לחץ דם גבוה, רמת שומנים גבוהה בדם, עישון, השמנת יתר ועוד. אלה יחד נקראים "הסינדרום המטבולי". אני מניחה שניתן לך סימוביל בהנחה שאתה סובל מהפרעה בשומני הדם, אשר יכולה לתרום להאצה של התפתחות הרבדים הטרשתיים בעורקיך. עם זאת, אני חושבת שכן יש מקום לבדוק רמת השומנים בדם (בצום) על מנת לקבל החלטה לגבי צורך טיפול בסימוביל (Simvastatin). אם מחליטים שיש התוויה ברורה למתן סימוביל, לא מצאתי בספרות הרפואית שיש סתירה למתן אספירין. אלו שתי תרופות שונות, שפועלות במסלולים שונים, ופעמים רבות ניתנות יחד. Tevapirin ומיקרופירין הם שני שמות מסחריים של אותו האספירין. בברכה, ד"ר טלי צ'רנוביצקי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר משה רויבורט
ד"ר משה רויבורט יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 3 חוות דעת )
"ד"ר רויבורט רופא בחסד, רגיש ומקצועי! זמין לכל שאלה,מסביר הכל כנדרש,ומבין לגמרי בתחום."
ד"ר מירב שגב
ד"ר מירב שגב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד"ר שגב רופאה מקצועית, נעימה, רגישה ואדיבה, רואה את טובת המטופלת וקשובה לה. היא הרבה מעבר לגניקולוגית, היא אשה מדהימה! אני מטופלת שלה כבר מספר שנים, לאחרונה ליוותה אותי בהריון מאתגר ותמכה בי לאורכו. היא נתנה מענה לכל שאלה שלי תוך כדי טיפול מקצועי, יסודי ומסור ואני ממליצה עליה בחום!"
ד"ר גבי לביא
ד"ר גבי לביא רפואת שיניים
רופא שיניים, מומחה לרפואת הפה, מוסמך לביצוע היפנוזה רפואית וכן לשימוש בגז צחוק
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו