דלג לתוכן
מה המשמעות של תוצאות ההמוליטי בבדיקת דם
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/04/2005
1 דקות קריאה
שאלה:

לפני כמה שבועות, עשיתי בדיקות דם לתפקודי כבד, ובעקבות תוצאות גבוהות של כולסטרול התחלתי טיפול בסימבאסטאטין 10מ"ג. יש לציין כי משקל גופי תקין, אני עושה פעילות גופנית כמה פעמים בשבוע, אינני מעשנת, אוכלת ושותה בריא. לאחר 6 שבועות חזרתי על הבדיקות, ואומנם הכולסטרול ירד לערכים "נורמליים", ונראה שיתר התוצאות גם הן תקינות. שמתי לב שתוצאת ההמוליטי ירד מ-46 ל-3 (עדיין בגדר הנורמה). האם יש משמעות שלילית/חיובית לתוצאות ההמוליטי החדשות ?

תשובה:
"ההמוליטי" איננו מדד מעבדתי. זהו סימון האם הדם המוליטי, כלומר האם בעת לקיחת דגימת הדם נשברו הרבה תאי דם. תוצאות בדיקות מעבדה מסויימות (כגון אשלגן, בילירובין, LDH, CPK) מושפעות במקרה שהדגימה היא המוליטית יתר על המידה.
רופאים בתחום
ד"ר מירב שגב
ד"ר מירב שגב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד"ר שגב רופאה מקצועית, נעימה, רגישה ואדיבה, רואה את טובת המטופלת וקשובה לה. היא הרבה מעבר לגניקולוגית, היא אשה מדהימה! אני מטופלת שלה כבר מספר שנים, לאחרונה ליוותה אותי בהריון מאתגר ותמכה בי לאורכו. היא נתנה מענה לכל שאלה שלי תוך כדי טיפול מקצועי, יסודי ומסור ואני ממליצה עליה בחום!"
ד"ר גיל באר
ד"ר גיל באר ילדים
5.0
( 3 חוות דעת )
"זמינות מלאה לתורים בטווחי זמן קצרים, ד״ר גיל באר היה נעים ונוח, הסביר לעומק מה הוא בודק ובדק דברים נוספים מעבר לנושא לשמו הגעתי, נתן חוות דעת ברורה ומקצועית ובעיקר השרה תחושה טובה ורגועה"
ד"ר אביטל גלאובך
ד"ר אביטל גלאובך יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
רופאה מומחית ברפואה אסתטית , מומחית ברפואת נשים, פתולוגיה צוואר הרחם, פוריות
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו