דלג לתוכן
צרידות וריפלוקס
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 18/11/2009 תאריך עדכון: 29/06/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 47. אני סובלת מצרידות, והבנתי שהסיבה היא עלייה של מיצי קיבה (ריפלוקס). קיבלתי מהרופא טבליות אומפרדקס. אולי זה יכול להיות בגלל שימוש רב בחומצת מלח די מרוכזת, שאדיה פגעו במיתרי הקול, ולא בעיה גופנית פנימית? האם אני צריכה לקחת את הטיפול שנתן לי

תשובה:
זרימה חוזרת של מיצי קיבה במעלה הוושט (reflux) היא סיבה די שכיחה לשיעול כרוני, ויכולה לגרום גם לצרידות. אני לא יודעת אם יש קשר בין תופעה זו לבין השימוש בחומצה שאת מציינת. שווה לנסות לקחת את האומפרדקס למשך כחודש ולראות אם הצרידות משתפרת. לא אמרת איזה רופא רשם לך את האומפרדקס. אם זה רופא אף-אוזן-גרון אני ממליצה להישאר אצלו במעקב. אם לא נבדקת עדיין על ידי אף-אוזן-גרון, אני ממליצה להיבדק. ד"ר קרן מאיר-שפריר - אינפומד

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר ולדימיר גולדמן
ד"ר ולדימיר גולדמן אורתופדיה
מנהל שירות תיקון דפורמציות והארכות גפיים במחלקה האורתופדית בהדסה עין כרם.
פרופ' יקי כהן
פרופ' יקי כהן אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
מנהל מחלקת אף אוזן גרון וניתוחי ראש וצוואר בקריה הרפואית לבריאות האדם - רמב"ם חיפה
ד"ר יצחק שוחט
ד"ר יצחק שוחט אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
5
( 5 חוות דעת )
"ד"ר יצחק שוחט קיבל אותנו ברגישות המתאימה לילד שפחד מאוד מבדיקה רפואית ושיכאב. הוא הסביר שלא ייגע בו כלל וידע לשאול שאלות שמתאימות לגילו, ולפעול בהומור שעזר לו לשתף פעולה. אמליץ על הגעה אליו לכל חבריי"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו