דלג לתוכן
קושי בהטלת שתן
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 25/11/2009 תאריך עדכון: 06/06/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 47. זה כשבועיים אני מתקשה בהטלת שתן. מרגישה שכיס השתן אינו מתרוקן כולו. ערכתי בדיקת אולטרסאונד. בתחילה נמצא כיס שתן של 240 סמ"ק והגדלה של הכליות. מייד נשלחתי לבדיקה חוזרת. לאחר התרוקנות נמצא 120 סמ"ק והתרוקנות חוזרת 25 סמ"ק.

תשובה:
ישנן כמה סיבות אפשריות לבעיה בהתרוקנות שלפוחית השתן באישה. דלקת בדרכי השתן עשויה לגרום לתחושה של התרוקנות לא מלאה, פחות לבעיה של ממש בהתרוקנות (אם כי זה אפשרי בגיל מבוגר יותר). העובדה שקיבלת טיפול אנטיביוטי שאמור לכסות חיידקים של דרכי השתן ולא הרגשת שיפור, מרמזת שלא זו הבעיה אצלך. סיבות אפשריות נוספות הן בעיה אנטומית של מערכת השתן או המין הנשית, צניחה של רחם, שלפוחית השתן או רקטום, בעיה ברצפת האגן, מלאות שלוחצת על השופכה וכו'. גם יכולה להיות בעיה עצבית שמקורה בחוט השדרה או בעצבוב המקומי של השלפוחית. אם עברת כריתה של המיומה ואין מיומה אחרת, כנראה שזאת לא הבעיה. בדיקת האולטרסאונד הראשונה הראתה הגדלה של הכליות. בעיה בהתרוקנות לאורך זמן שגורמת לחזרה של השתן במעלה המערכת. הגדלה משנית של הכליות עלולה לגרום לפגיעה בהן. לכן חשוב לא להזניח את הבעיה ולפנות בהקדם לאורולוג או לאורוגינקולוג. צריך לבצע בדיקה גופנית, כולל בדיקה גינקולוגית, הדמיה טובה יותר של אזור האגן ואולי גם בדיקה אורודינמית - בדיקה שמטרתה לבדוק את מנגנון ההתרוקנות של השלפוחית ויכולה לאתר הפרעות בכל שלב של הדרך. ד"ר קרן מאיר-שפריר - אינפומד

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר גבי לביא
ד"ר גבי לביא רפואת שיניים
רופא שיניים, מומחה לרפואת הפה, מוסמך לביצוע היפנוזה רפואית וכן לשימוש בגז צחוק
 דנטל סמייל
דנטל סמייל רפואת שיניים
ד"ר עמנואל סגייה
ד"ר עמנואל סגייה כירורגיה
5.0
( 8 חוות דעת )
"dr sagiya was sensitive to the child's age, medical history and needed treatment. she explained treatment and surgery to a good understanding. most important for me as a mother is to say: i was confident that i leave my daughter in trustworthy and capable hands"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו