דלג לתוכן
קושי בכניסה להריון עקב מחזור לא סדיר
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/07/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

לקחתי גלולות למניעת הריון במשך כשנה ורבע לאחר לידת בני הבכור, וכבר 7 חודשים שאני לא לוקחת גלולות. המחזור שלי מאוד לא סדיר, הוא יכול להופיע אחרי 20 יום, ופעם אחת הוא הופיע אף אחרי 80 יום. ניסינו להיכנס להריון בשיטת היום כן יום לא, וזה לא הולך. במשך 5 ימים לקחתי גלולות בשם פרוברה כדי לקבל מחזור, כאשר המחזור איחר מאוד. האם יש סיבה לדאגה? מה מומלץ לי בשלב זה לעשות? האם גלולות למניעת הריון יכולות לפגוע בפוריות? לפני למעלה משנה, בבדיקת דם, נאמר לי שתפקוד בלוטת התריס גבולי, אך מאז לא חזרתי על הבדיקה. האם יכול להיות שזה מונע ממני להיכנס להריון?

תשובה:
בשלב זה הייתי ממליצה לך להתחיל בבירור אצל רופא נשים המומחה בפוריות. מכיוון שהמחזור שלך אינו סדיר, את צריכה לעשות מעקב אחר הביוץ כדי שתוכלי לדעת מתי הוא מתרחש. חשוב לבדוק שוב את בלוטת התריס, מכיוון שחוסר איזון בפעילות בלוטת התריס יכול להשפיע על הפוריות. חשוב לציין כי כל מה שאת מתארת אינו קשור לגלולות למניעת הריון שלקחת. לא ציינת במכתבך כמה זמן לקח לך להיכנס להריון עם בנך הבכור, ואיך היו המחזורים שלך לפני ההריון הראשון. פרטים אלה חשובים, למרות שהפרופיל ההורמונלי ואיתו המחזוריות של הווסת יכולים להשתנות עם השנים. לסיכום, אני ממליצה לך להתחיל בירור מקיף אצל רופא המומחה לפוריות. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר ואלרי דונצ'יק
ד"ר ואלרי דונצ'יק כירורגיה
מומחה כרורגיה כלי דם
ד"ר ולדימיר וייסרטרייגר
ד"ר ולדימיר וייסרטרייגר רפואה אסתטית
ד"ר רפאל אלון
ד"ר רפאל אלון כירורגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"הגעתי אל ד״ר אלון אחרי חודשים לא קלים ועם כאבים חמורים בגלל פיסורה שלא הגיבה לטיפול המסורתי, בהמלצת פרקטולוג שאצלו טופלתי ושאינו מנתח עוד. דר׳ אלון ברגישותו הרבה הבין את סבלי ודאג לי לשיבוץ מהיר לניתוח. באווירה נעימה, בביטחון ובחיוך, ענה על שאלותי ונסך בי בטחון לקראת הניתוח. ממליצה מאד!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו