דלג לתוכן
ילדה בת 13 שטרם התפתחה מינית
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/08/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

יש לי אחיינית בת 13. אצלנו במשפחה כולן היו מפותחות בגילה, אך היא לא מפותחת, אין לה שדיים והיא לא קבלה מחזור. זה מדאיג. האם עליה לקבל עזרה רפואית?

תשובה:
מצב הנקרא אל וסת, Amenorrehea באנגלית, מוגדר כאי קבלת וסת (מחזור חודשי) עד גיל 16, או אי הופעה של סממני מין, כמו צמיחת שדיים או הופעה של שיער ערווה, עד גיל 14. הסיבות לכך יכולות להיות הורמונליות, אנטומיות או התנהגותיות. למשל, אנורקסיה או התעמלות יתר מעכבים את ההתפתחות המינית. אחייניתך אינה עונה לקריטריונים הללו כיוון שטרם הגיעה לגיל בו מצבה מעיד על בעיה. עם זאת, מכיוון שיש השפעה גנטית על ההתפתחות המינית, לא יזיק להיוועץ ברופא המשפחה, שיפנה אותה לגינקולוג אם יראה צורך בכך. חשוב לעשות זאת ברגישות, כדי שלא יגרמו לאחייניתך לחץ וסבל מיותרים. כל טוב, ד"ר מיכל רסנר - אינפומד

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר דיאנה גולדין
ד"ר דיאנה גולדין רפואה פיזיקלית ושיקום
5.0
( 9 חוות דעת )
"דר׳ דיאנה גולדין נהדרת!! היא הצילה אותי, הייתי אחרי תאונה עם עבר של ניתוח עמד׳ש צווארי. הרגשתי הקלה משמעותית אחרי תקופה ארוכה של כאב קיצוני היא עזרה לי מאוד מאוד בדיקור יבש. יש לדר׳ גולדין יש יד קלה, נשמה גדולה ורצון עצום לסייע ולהסביר בסבלנות כל דבר על מנת להרגיע. תודה לך מכל הלב"
פרופ' יעקב בר
פרופ' יעקב בר יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 3 חוות דעת )
"טיפול מסור מקצועי סבלני"
ד"ר אריאל דינבר
ד"ר אריאל דינבר יישור שיניים ולסתות (אורתודונטיה)
מומחה ליישור שיניים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו