דלג לתוכן
עשו לי גשרים בלסת עליונה ותחתונה. הכתרים הם מחרסינה והמתכת מורכבת מ- 86
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 13/12/2004 תאריך עדכון: 17/09/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

עשו לי גשרים בלסת עליונה ותחתונה. הכתרים הם מחרסינה והמתכת מורכבת מ- 86.5% זהב, 10% פלטינה ו- 1.4% אבץ. בגמר העבודה לא ראיתי צבע צהוב אלא גוון אפור-שחור. האם אני אמור לראות גוון זהוב ? בעיה נוספת יותר מדאיגה, יש לי כל הזמן טעם לוואי מטריד, וכל מז

תשובה:
למתכות המכילות 86% זהב יש גוון צהבהב. יש לקחת בחשבון כי צבע הפלטינה הוא לבן- כחלחל ולכן אין לצפות כי צבע הסגסוגת יהיה צהוב כפי שאנו מורגלים לצבען של טבעות זהב. בעין לא מקצועית ייתכן ויהיה לך קשה להבחין בגוון הסגסוגת. בכדי לראות את ההבדלים תצטרך להחזיק בידך גם סגסוגת המכילה אחוז נמוך יותר של זהב ולהשוות ביניהם. בכל מקרה איני רואה קשר בין התופעות הקשורות לטעם לבין סוג הסגסוגת שבפיך, אפילו אם הרכבה היה שונה ממה שתיארת. מדבריך אני מבין כי התופעות אותם אתה חש בטעם הופיעו לאחר השיקום שבוצע בפיך. יתכן כי ישנה דחיסת מזון מתחת לגשרים או כתרים סמוכים שהותקנו בפיך. בכדי לשמור על אריכות ימי השיקום שהותקן בפיך ולמנוע תופעות מעין אלו שתוארו על ידך, יש צורך בהקפדה יתרה על היגיינה של הפה. ישנם אביזרים מיוחדים וטכניקות לניקוי מתחת לגשרים או שיקומים שונים אחרים. הקפד לדרוש מרופא השיניים שלך להדריך אותך בשימוש באביזרים אלה. זהו הכיוון הראשון בפתרון הבעיה. במידה והתופעות לא ייפסקו, יש צורך בהמשך בירור נוסף.

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
פרופ' ארנון ברוידס
פרופ' ארנון ברוידס אלרגיה ואימונולוגיה
מומחה ברפואת ילדים, אלרגיה ואימונולוגיה קלינית בילדים
ד"ר עמנואל סגייה
ד"ר עמנואל סגייה כירורגיה
5.0
( 8 חוות דעת )
"dr sagiya was sensitive to the child's age, medical history and needed treatment. she explained treatment and surgery to a good understanding. most important for me as a mother is to say: i was confident that i leave my daughter in trustworthy and capable hands"
ד"ר תמר פדות קלויזמן
ד"ר תמר פדות קלויזמן עיניים
4.9
( 39 חוות דעת )
"נותחתי ע"י ד"ר פדות, מרגע ההגעה קבלתי הסבר מקצועי על כל תהליך הקבלה הניתוח והשחרור וכן הסבר לאורך כל תהליך הניתוח, בגמר הניתוח המוצלח קבלתי הסבר מפורט על המשך הטיפול בבית כולל תאריך לביקורת."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו