דלג לתוכן
נטילת ורמוקס בהריון
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 15/12/2008 תאריך עדכון: 18/09/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

אנחנו מעוניינים להיכנס להריון. אשתי נטלה ורמוקס בדיוק בסוף המחזור. האם יש זה השפעה על ההרין או סכנה לעובר, אם אשתי תיכנס להריון החודש? אם הגבר נוטל תרופה, האם יש לכך השפעה על העובר? מדובר בנטילת כדור פעמיים בלבד, בהפרש של 10 ימים.

תשובה:
התרופה ורמוקס שייכת לקטגוריה C, כלומר יש לקחת אותה בהריון רק אם התועלת לאם מצדיקה את הנזק הפוטנציאלי שעלול להיגרם לעובר, ומכאן שלא רצוי לקחתה בזמן הריון, אבל לפי הזמנים שציינת, אני מבינה שהכדור השני והאחרון נלקח עם תום המחזור, ואם כך, אין כל סכנה. זמן מחצית החיים של התרופה הוא בין עד 11.5 שעות, כלומר רמת התרופה בגוף יורדת למחצית בזמן זה. גם אם יושג הריון בחודש הקרוב, סביר שיפרידו כמה ימים בין סוף המחזור לבין מועד תחילת ההריון. על תרופות שנוטל הגבר יש לשאול באופן ספציפי, היות שיש תרופות שפוגעות באיכות הזרע. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר נסיה לנג פרנקו
ד"ר נסיה לנג פרנקו יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
4.9
( 43 חוות דעת )
"ד"ר נסיה לנג היא רופאה מדהימה, מקצועית ומלאת רגישות. אני נוסעת אליה מרחוק כי אין כמוהה- שילוב של מקצועיות שיא ואנושיות מדהימה. תודה על האפשרות להיות מטופלת שלה."
ד"ר רפאל אלון
ד"ר רפאל אלון כירורגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"הגעתי אל ד״ר אלון אחרי חודשים לא קלים ועם כאבים חמורים בגלל פיסורה שלא הגיבה לטיפול המסורתי, בהמלצת פרקטולוג שאצלו טופלתי ושאינו מנתח עוד. דר׳ אלון ברגישותו הרבה הבין את סבלי ודאג לי לשיבוץ מהיר לניתוח. באווירה נעימה, בביטחון ובחיוך, ענה על שאלותי ונסך בי בטחון לקראת הניתוח. ממליצה מאד!"
ד"ר יוסף לייטנר
ד"ר יוסף לייטנר אורתופדיה
מנהל היחידה לניתוחי עמוד שדרה בבי"ח מאיר, כפר סבא
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו