דלג לתוכן
אנמיה שאינה משתפרת לאחר נטילת ברזל וויטמין B12
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 19/12/2009 תאריך עדכון: 20/05/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 34. יש לי בעיה חוזרת של אנמיה כתוצאה מחוסר ברזל (34), ומרכיבים הקשורים אליו: פריטין (5.26) וטרנספרין (389), אלבומין (3.49). לקחתי ברזל כמה חודשים גם בכדורים וגם בנוזל, קיבלתי זריקות B12, ודבר לא עוזר, הגוף שלי לא סופג את הברזל. הדבר גורם לעייפ

תשובה:
יתכן שהאנמיה שממנה את סובלת היא על רקע בעיית ספיגה במעיים, כלומר יתכן שרירית הקיבה לא סופגת את תוספי המזון שמכילים ברזל או ויטמין B12 ולכן אין שיפור. חוסר הספיגה יכול להיות על רקע מחלה גנטית, או על רקע זיהום חיידקי כמו הליקובקטר פילורי. הרופא שאליו את צריכה לפנות הוא המטולוג, דרכו תוכלי לנסות טיפול שונה או לעבור בירור לגבי תת-הספיגה. רפואה שלמה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר אריאל דינבר
ד"ר אריאל דינבר יישור שיניים ולסתות
מומחה ליישור שיניים
ד"ר רוני רוזן
ד"ר רוני רוזן גסטרואנטרולוגיה
פרופ' אנה לכוביצקי
פרופ' אנה לכוביצקי עור ומין
מומחית למחלות עור ומין, מומחית למחלות שיער
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו