דלג לתוכן
נטילת התרופה פלוטין בהריון ובהנקה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 27/12/2007 תאריך עדכון: 23/09/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

אני נוטלת פלוטין 20 מ"ג ביום, וברצוני להתעבר ולהיניק את תינוקי העתיד לבוא. כמה זמן לפני ההנקה צריך להפסיק את השימוש בתרופה?

תשובה:
פלוטין (פלואוקסטין) היא תרופה נוגדת דיכאון המעכבת את הספיגה החוזרת של סרוטונין במוח. התרופה נחשבת לתרופה בקטגוריה C מבחינת השימוש בזמן הריון, כלומר נמצא שהיא גורמת נזק בעוברים של חיות מעבדה, ולכן לא מומלץ ליטול תרופה זו בהריון. למרות זאת ישנם מקרים בהם צריך לשקול את התועלת שבלקיחת התרופה לעומת הנזק, וזאת בהתאם להערכה פסיכיאטרית של מצב האם. באופן עקרוני, מומלץ להפסיק את הנטילה כמה שבועות לפני הכניסה להריון. לא מומלץ ליטול את התרופה בזמן הנקה. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר אסף בר
ד"ר אסף בר עיניים
סגן מנהל המחלקה ומנהל מרפאות החוץ של מחלקת העיניים במרכז הרפואי וולפסון
פרופ' לאון גרינהאוס
פרופ' לאון גרינהאוס פסיכיאטריה
פסיכיאטר מומחה באבחון וטיפול דיכאון, חרדה, מאניה דיפרסיה ומצבים פסיכיאטרים מורכבים-פרופסור אמריטוב האוניברסיטה העברית, לשעבר מנהל בית חולים
פרופ' עימאד אבו אל נעאג'
פרופ' עימאד אבו אל נעאג' כירורגיית פה ולסת
5
( 4 חוות דעת )
"פרופ׳ עימאד אבו אל נעאג׳ העניק לי חווית טיפול מקצועית ואנושית יוצאת מהכלל - וכל זאת עוד בלשון המעטה ❤️"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו