דלג לתוכן
תסמיני שיגדון (גאוט) עם רמה גבוהה של חומצה אורית
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 30/12/2008 תאריך עדכון: 23/09/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

רמת החומצה האורית שלי היתה 8.1 וירדה ל-6.2 עם טיפול הומאופתי. למרות זאת היתה לי דלקת כואבת נפיחות ואודם בבוהן, שחלפה ללא טיפול, אך המקום עדיין רגיש. הכאב נמצא גם לאורך הגיד מאותו המפרק על גב כף הרגל. האם ייתכן שזה קשור לגאוט? האם התקפים אלה פוגעים

תשובה:
בהחלט יתכן כי מדובר בגאוט כתוצאה מרמת חומצה אורית גבוהה, המתבטאת לראשונה ברוב המקרים בתור התקף דלקתי של מפרק הבוהן, אך יכולה לפגוע גם במפרקים אחרים בגוף. הנתונים שציינת של רמת חומצה אורית גבוהה, כאבים ונפיחות בבוהן הגורמים לעיוות וכאבים במפרקים נוספים בהחלט מרמזת על המחלה. האבחנה הסופית נעשית על ידי בדיקת דגימת נוזל הנלקחת מהמפרק הפגוע תחת מיקרוסקופ מיוחד. אני ממליצה לגשת לרופא המשפחה ובהתאם לצורך לראומוטולוג לבירור וטיפול. בהצלחה, ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר נטע בומס יונאי
ד"ר נטע בומס יונאי יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
רופאה בכירה במערך נשים ויולדות וביחידת האולטרסאונד הגניקולוגי בבית החולים כרמל בחיפה ושירותי בריאות כללית
ד"ר שלמה כהן
ד"ר שלמה כהן כירופרקטיקה
כרופא כירופרקט אני מעניק לכם כירופרקטיקה עדינה-טיפול הכי יעיל לפריצות דיסק ומפרקים אחרים בגוף
פרופ' שלמה שניבאום
פרופ' שלמה שניבאום כירורגיה
מומחה בכירורגיה כללית ואונקולוגית
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו