דלג לתוכן
עליה באנזימים של המרה והכבד
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 16/03/2008 תאריך עדכון: 27/09/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בחורה בת 38, משקלי 90 ק"ג, גובהי 1.72 מטר. בבדיקות האחרונות שלי ה- GGT היה 144 (הערכים הנורמלים הם בין 0 ל-38) ובבדיקת ALKP התקבלה התוצאה 135 (הערכים הנורמלים הם 30 עד 120). יש לי סוכרת גבולית. הבנתי שזה משהו שקשור למחלת כבד. מה זה אומר לג

תשובה:
ALP ו- GGT הם אנזימים כולסטטים. אנזימים אלו עולים כאשר יש הפרעה בדרכי המרה (בכבד או מחוצה לו). הפרעה כזאת יכולה להיות, למשל, אבן שחורגת מכיס המרה וגורמת לחסימה של דרכי המרה. בנוסף, מחלות כבד יכולות לגרום לעליה באנזימים אלה, אבל אז צריכה להסתמן הפרע גם ברמות שאר אנזימי הכבד. תוכלי ללמוד על הסיבות לרמה גבוהה של GGT כאן: http://www.infomed.co.il/medTest4.asp?tID=32
רופאים בתחום
ד"ר בן ורנר
ד"ר בן ורנר אלרגיה ואימונולוגיה
4.8
( 31 חוות דעת )
"שירות מצויין יחס אישי ואבחנה טובה הסביר הכל בסבלנות"
ד"ר יהודה עמית
ד"ר יהודה עמית אורתופדיה
מנהל המערך האורטופדי בבי"ח שיבא תל השומר
פרופ' נועה גפן
פרופ' נועה גפן עיניים
מומחית ברפואת עיניים, מנתחת קטרקט וגלאוקומה, מנהלת שירות הגלאוקומה בבתי החולים בלינסון והשרון, מרכז רפואי רבין, פ"ת
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו