דלג לתוכן
תת-פעילות בלוטת התריס והריון
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 19/03/2008 תאריך עדכון: 28/09/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

אני כבר כמה חודשים מנסה להיכנס להריון, ובבדיקות אחרונות הופיעv רמת TSH גבוהה (45.9), T3 ו- T4 ברמות תקינות. בעבר נטלתי אלטרוקסין 50 מ"ג 3 פעמים בשבוע בשל הבעיה. האם רמות כאלו גבוהות משפיעות על כניסתי להריון?

תשובה:
יתר פעילות של בלוטת התריס, כמו גם תת-פעילות של הבלוטה, בהחלט יכולים להשפיע על הפוריות ואף על התפתחות העובר כאשר מושג הריון. על כן, לאישה שסובלת מבעיה כלשהי בתפקודי הבלוטה, מומלץ להגיע לאיזון הורמונלי עוד לפני הכניסה להריון. לרוב רמות גבוהות של TSH מופיעות דווקא במצבים של תת-פעילות, והמטרה היא לעודד ייצור תקין של ההורמונים T3 ו-T4. אני ממליצה לפנות לאנדוקרינולוג להמשך הבירור. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' לאון גרינהאוס
פרופ' לאון גרינהאוס פסיכיאטריה
פסיכיאטר מומחה באבחון וטיפול דיכאון, חרדה, מאניה דיפרסיה ומצבים פסיכיאטרים מורכבים-פרופסור אמריטוב האוניברסיטה העברית, לשעבר מנהל בית חולים
ד"ר חררדו מורבניק
ד"ר חררדו מורבניק עיניים
5
( 67 חוות דעת )
"הטיפול היה נהדר התוצאות של הניתוח גם"
ד"ר מודי נפתלי
ד"ר מודי נפתלי עיניים
5
( 3 חוות דעת )
"הטיפול והיחס של ד"ר נפתלי וכל הצוות היו מצויינים. אמליץ לכל מכריי. יישר כוח!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו