דלג לתוכן
ירידה בתרומבוציטים אחרי טיפול עם הרצפטין
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 19/03/2008 תאריך עדכון: 28/09/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

האם התרופה הרצפטין לטיפול בסרטן השד לבדה, ללא טיפול כימי, גורמת לירידה בתרומבוציטים (ערך 106)?

תשובה:
ירידה בטסיות (תרומבוציטים) אינה בין תופעות הלוואי השכיחות של הרצפטין, או בשמה הגנרי Trastuzumab. תופעות הלוואי השכיחות ביותר הן תגובות של חום וצמרמורת במהלך מתן העירוי, והן מתרחשות בעד 40% מהמטופלות. תופעות לוואי נוספות הן בחילה והקאות, שלשולים, זיהומים, שיעול, כאבי ראש, חולשה ועייפות, קוצר נשימה, פריחה וכאבי שרירים. תופעות לוואי המטולוגיות (במערכת הדם) של התרופה הן ירידה של תאי הדם הלבנים (לויקופניה) ואנמיה, ואלה נדירות בקרב מטופלות המקבלות הרצפטין בלבד, ללא כימותרפיה. 4 מחקרים שבדקו 352 נשים שקבלו הרצפטין בלבד גילו אנמיה ב-4% מהמטופלות ולויקופניה ב-3%. דיכוי מוח עצם היא תופעת לוואי נדירה, ואם היא מתרחשת, היא על פי רוב קלה. ערכתי עבורך סקירת ספרות, כדי לגלות אם קיימים תיאורי מקרים דומים בספרות. גיליתי מקרה אחד, של אישה שפתחה תרומבוציטופניה קשה 4 ימים לאחר טיפול בהרצפטין בלבד. לירידה ברמת טסיות עשויות להיות סיבות רבות. רמת טסיות של 106 היא תרומבוציטופניה קלה בלבד. כדאי לחזור על הבדיקה, כדי לראות אם הספירה עולה או יורדת, ולפנות אל הרופא המטפל שלך כדי לבדוק אם קיימות סיבות אפשריות אחרות לירידה ברמת הטסיות. ד"ר ליה עשת - אינפומד

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
פרופסור חן הופמן
פרופסור חן הופמן דימות
ד"ר חן הופמן מנהל שירות לנוירורדיולוגיה לא פולשנית, אחראי הדמיית מוח בילדים ובעוברים במחלקת הדימות, מרכז רפואי ע"ש שיבא, בית חולים תל השומר
ד"ר שאדי סעדיה
ד"ר שאדי סעדיה אורתופדיה
רופא בכיר, יחידת ברך וארטרוסקופיות, בי"ח רמב"ם
ד"ר גבי לביא
ד"ר גבי לביא רפואת שיניים
רופא שיניים, מומחה לרפואת הפה, מוסמך לביצוע היפנוזה רפואית וכן לשימוש בגז צחוק
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו