דלג לתוכן
מהי המופיליה C ובמה היא שונה מהמופיליה קלאסית
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 25/03/2009 תאריך עדכון: 28/09/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

בבדיקת PTT נמצא אצלי ערך גבוה מן הנורמה, 34.7. המטולוג שלח אותי לבצע בדיקות נוספות מעמיקות יותר. בתשובות נמצא ערך XI נמוך מהנורמה, כ-47.7. אני ממש בלחץ, ההמטולוג שלי בחופשה, ואני רוצה לדעת מה זה אומר ומה אני צריכה לעשות.

תשובה:
חסר בפקטור XI נקרא גם המופיליה C. זוהי מחלה שונה מההמופיליה הקלאסית. היא מופיעה אצל 8% מבין היהודים האשכנזים, ומועברת בצורה גנטית אוטוזומלית רצסיבית. לחולים במחלה זו מסוכן יותר לעבור פרוצדורות ניתוחיות שיכולות לגרום לדימום מאסיבי, אך הסיכוי לדימום ספונטני במחלה זו נמוך יחסית לסיכוי בהמופיליה הקלאסית. ערך תקין של פקטור XI הוא בין 50 ל-150, ולכן הערך שקיבלת מעט נמוך מהנורמה, אך לא באופן משמעותי. אמליץ לך להמתין לתור להמטולוג על מנת לקבל תשובה סופית ולהתייעץ לגבי ההמשך. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר קרן גבע
ד"ר קרן גבע נוירולוגיה ילדים והתפתחות הילד
מומחית בנוירולוגית ילדים והתפתחות הילד, מנהלת את היחידה לנוירולוגית ילדים בבית החולים מאיר, כפר-סבא
ד"ר אילן וולקוב
ד"ר אילן וולקוב פסיכיאטריה
5
( 22 חוות דעת )
"הגעתי לאילן אחרי תקופה מאוד לא פשוטה, ובלי לדעת למה לצפות. מהרגע הראשון הייתה תחושת הקשבה אמיתית, בלי שיפוטיות... ההסבר היה ברור, והיה מקום לשאלות ולחששות. הטיפול עזר לי להבין את עצמי יותר טוב..."
ד"ר ניר פילוסוף
ד"ר ניר פילוסוף רפואת שיניים
5
( 6 חוות דעת )
"ניר רופא קסום- מאוד מקצועי , מבין את העולם של כל הפה במקסימום. מאוד רגיש לסיטואציה ומשרה המון ביטחון ."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו