דלג לתוכן
האם אפשר לפורר את הכדורים הניתנים לטיפול בהליקובקטר פילורי?
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 27/03/2010 תאריך עדכון: 13/05/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בן 33. נמצא אצלי חיידק HP. אני לוקח את הטיפול האנטיביוטי המשולש. יש לי בעיה לקחת כדורים, ולכן אני מפורר את התרופות שקיבלתי לכוס מים. האם יש בעיה בדרך זו של נטילתן?

תשובה:
הטיפול המשולב כולל לרוב שתי אנטיביוטיקות ותרופה המעכבת הפרשת חומצה בקיבה. הטיפול המשולש הוא חיוני לארדיקציה (חיסול החיידק) של החיידק הליקובקטר פילורי הנמצא בקיבה. לא מומלץ לפורר את הכדורים. פגיעה בשלמות הכדורים, וערבובם עם מים, מפריעה לספיגה תקינה ולפעילות תקינה של החומר האנטיביוטי ושל עיכוב החומצה. הטיפול עלול להיות בלתי יעיל עקב כאשר מפוררים את הכדורים. אם אינך בטוח לגבי אופן נטילתם של כדורים, יש להיוועץ עם הרוקח בבית המרקחת שבו אתה רוכש אותם. אני ממליצה לך להתחיל לתרגל נטילת כדורים בשלמותם. בהצלחה ד"ר שרון בר-שי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר יהודה ווייל
ד"ר יהודה ווייל אורתופדיה
אורתופד כללי וילדים, רופא מנתח בבית חולים שערי צדק במסגרת פרטית וציבורית, מומחה בניתוחים לתיקון שברים בילדים וניתוחים לתיקון עיוותי גפיים והארכת גפיים
ד"ר אסנת שטרייכמן
ד"ר אסנת שטרייכמן ריאות
מומחית לרפואה פנימית ומחלות ריאה, מנהלת השירות להשתלות ריאה - מרכז רפואי רבין
ד"ר יוליה וקאלו
ד"ר יוליה וקאלו פסיכיאטריה
פסיכיאטרית מומחית למבוגרים, עוסקת טיפול ומעקב במגוון רחב של מצבים והפרעות פסיכיאטריות, בעלת ניסיון רב בתחום הפרעות תקשורת במבוגרים כולל אבחון
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו