דלג לתוכן
באילו מצבים יש רמה נמוכה של תאי דם לבנים (לויקופניה)?
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 29/03/2009 תאריך עדכון: 29/09/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

לבתי, בת שנה ו-9 חודשים, היה חום גבוה מאוד במשך כ-3 ימים. היום החום סוף סוף ירד. מכיוון שאין לה סימפטומים נוספים, נשלחנו על ידי הרופאה לעשות ספירת דם. בתוצאות הבדיקה נמצא שרמת הלימפוציטם נמוכה מן הנורמה: WBC 3.8. על מה יכולה להצביע ספירת תאי דם לבנים

תשובה:
רמה נמוכה של תאים לבנים, הנקראת לויקופניה, עלולה להעיד על זיהום, ואף ציינת כי בתך סבלה ממחלת חום בזמן הבדיקה. ישנן עוד סיבות אפשריות. מצב כזה מופיע לאחר טיפול כימותרפי, בחולי לויקמיה ועוד, אך לא הייתי מרחיקה לכת וחושדת שלבתך יש מחלה כזאת בשלב זה. חזרו על בדיקת הדם בעוד כחודש. בהצלחה ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
פרופ' אורי רוגובסקי
פרופ' אורי רוגובסקי פנימית
מומחה ברפואה פנימית | רופא בכיר מחלקת פנימית ג' במרכז הרפואי ע"ש סוראסקי איכילוב
ד"ר משה מלכין
ד"ר משה מלכין עיניים
4.9
( 465 חוות דעת )
"עברתי ניתוח קטרקט אחד ואני מחכה לבא. ד"ר מלכין הוא מקצוען מצוין, קשוב ורופא טוב מאוד."
ד"ר ניר פילוסוף
ד"ר ניר פילוסוף רפואת שיניים
5
( 6 חוות דעת )
"ניר רופא קסום- מאוד מקצועי , מבין את העולם של כל הפה במקסימום. מאוד רגיש לסיטואציה ומשרה המון ביטחון ."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו