דלג לתוכן
הייתי רוצה לדעת האם הוצאת בלוטת התימוס לחולי מיאסתניה גרביס היא יעילה?
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 17/04/2005 תאריך עדכון: 02/10/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

הייתי רוצה לדעת האם הוצאת בלוטת התימוס לחולי מיאסתניה גרביס היא יעילה? האם הניתוח של בלוטת התימוס הוא מסוכן? מה אחוז ההחלמה? כמה זמן נמשכת ההחלמה לאחר הניתוח?

תשובה:
לכ 60 - 70% מחולי מיאסתניה גרביס יש הגדלה של בלוטת התימוס בחזה והיווצרות תימומה - גושים שפירים של תימוס מוגדל. הטיפול כולל הסרה שלמה של התימוס או הקרנה שלו. למרות שבחולים אלה ניתוחים הם מסוכנים, התמותה הניתוחית זניחה. ישנו ויכוח בין הרופאים לגבי יעילות הניתוח. מספר מחקרים הצביעו על נסיגה של המחלה בעקבות הניתוח, ורובם לא הראו שיפור משמעותי בעקבות הניתוח. למרות חוסר הבהירות בספרות, הוצאת התימוס נותרה פרוצדורה מקובלת בקרב חולים בני עשרה עד גיל 60 לטיפול במחלה. מייד לאחר הסרת התימוס תיתכן החמרה זמנית חולפת. ההחלמה מהניתוח תלויה בסוג הניתוח, ובמצב החולה לפני הניתוח. אנא קראי עוד על כך כאן: http://www.myasthenia.org/information/Thymectomy.htm

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר רוני רוזן
ד"ר רוני רוזן גסטרואנטרולוגיה
ד"ר דניאל בנקובסקי
ד"ר דניאל בנקובסקי נוירולוגיה ילדים והתפתחות הילד
מומחה בנוירולוגיה והתפתחות הילד | אבחון מקיף: אוטיזם, קשב וריכוז, שיתוק מוחין, פגים, מלווה ילדים ומשפחות לאורך הדרך
פרופ' סמי ניטצקי
פרופ' סמי ניטצקי כירורגיה
5.0
( 91 חוות דעת )
"מסביר מצויין קשוב לשאלות"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו