דלג לתוכן
קרינה בצילומי רנטגן
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 23/04/2009 תאריך עדכון: 03/10/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

אני מאוד מודאגת מכמות הקרינה שספגתי במהלך חיי. עשו לי פעמיים שיקופים של בליעת בריום, אחד בגיל 7 ואחד בגיל 17, ולפניו נעשה לי גם צילום חזה. לא רק שהשיקוף נמשך זמן רב, גם לא ניתנה לי הגנה לאזור אברי המין, וזו ממש רשלנות. באותה עת לא הייתי מודעת לסכנות

תשובה:
שיקוף בליעת בריום נעשה על מנת לאבחן בעיות לאורך מערכת העיכול. מאחר שמערכת העיכול חופפת לאזור השחלות, לא ניתן לשים הגנה על אזור זה בעת שיקוף עם בליעת בריום. בעת הבדיקה, הבריום מתקדם במערכת העיכול לאיטו, כמו מזון. הבדיקה עצמה אורכת זמן כיוון שמבצעים כמה צילומים בהפרשי זמן אחד מהשני על מנת לאפשר לבריום להתקדם ולראות אזורים שונים במערכת העיכול. בפועל מבוצעים רק כ-10 צילומי רנטגן פשוטים, הדומים לצילום בטן או חזה. לשם ההשוואה, בדיקת CT של הבטן שקולה ל-100 צילומים כאלה. כלומר, בשתי הבדיקות שביצעת יחד נחשפת, לכמות קרינה השווה לחמישית מהקרינה אליה נחשפים בבדיקת CT אחת. נזק לביציות או סרטן נגרמים רק בעקבות חשיפות חוזרות ונשנות לקרינה במהלך זמן ממושך, ודרושים כמה נזקים מסוימים לאותו תא על מנת שתיווצר מחלה. כל חשיפה לקרינה מעלה את הסיכון, אך במקרה שלך, מדובר בחשיפה נמוכה ביותר שהסיכון בה אפסי. ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר הדר קולב
ד"ר הדר קולב נוירולוגיה
5
( 7 חוות דעת )
"בעל ידע נרחב ומקיף בתחום, לרבות בחידושים האחרונים. מאוד יסודית ונעימה"
ד"ר שרון דמול אליעז
ד"ר שרון דמול אליעז אנדוקרינולוגיה ילדים
5
( 20 חוות דעת )
"ד"ר שרון דמול רופאה בחסד עליון. מסבירה בצורה מקצועית, אדיבה ומסורה מאד . עונה על כל שאלה. הלוואי וכולם יהיו ככה. ממליצה מאד"
ד"ר סטפן בן שושן
ד"ר סטפן בן שושן דימות
רדיולוג פולשני ואבחנתי מומחה לעמוד שדרה ומפרקים ופציעות ספורט / מנהל מחלקת MRI בבית חולים מעייני הישועה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו