דלג לתוכן
על טיפול מונע באסתמה באמצעות סימביקורט
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 01/09/2007 תאריך עדכון: 08/10/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

האם נכון ואפשרי לווסת את המינון של סימביקורט בהתאם להרגשה? האם ניתן להפסיק לתקופה מסוימת בתקופות של הרגשה טובה? מצויין בדף התרופה שלא מומלץ להשתמש בסימביקורט בעת התקף חריף. אם כן, מה אפשר לעשות במצב כזה?

תשובה:
המינון המקובל של סימביקורט הוא 1-2 שאיפות פעמיים ביום. המינון המקסימלי הוא 4 שאיפות פעמיים ביום. בתקופות בהן יש החמרה באסתמה (עונות מעבר, זיהום ויראלי) ניתן להעלות מעט את המינון, כך שאם אתה נוהג לקחת שאיפה אחת - להעלות לתקופה קצרה לשתי שאיפות. אסור להפסיק את הטיפול בתקופות של הרגשה טובה, משום שהסטרואידים שבמשאף מדכאים את התגובה הדלקתית של הסימפונות, והפסקת שימוש תגרור אחריה הופעת התקף אסתמטי. הסימביקורט הוא טיפול מונע לאסתמה. שימוש בו לא יגרום לנזק בזמן התקף חריף, אבל שני המרכיבים שבו הם ארוכי טווח - ולכן הוא לא יביא לשיפור מיידי בזמן ההתקף. בהתקפים חריפים יש לטפל בבטא אגוניסטים קצרי טווח, כמו, למשל, ונטולין. פנה אל רופא המשפחה שלך, או אל רופא ריאות שעוקב אחריך, כדי לקבל הסבר באשר לטיפול באסתמה. ד"ר ליה עשת - אינפומד

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
 עדי בוסקילה
עדי בוסקילה שיאצו
4.9
( 12 חוות דעת )
"מהניסיון שלי בטיפולים עם עדי אני יכולה לומר שהוא מטפל עם קסם בידיים. הוא מאוד קשוב ורגיש, אכפתי ומעורר ביטחון ואמון. הוא עוזר לי מאוד בתהליך ההחלמה שלי, ממליצה מאוד!!"
מרפאת פירוב דנט
מרפאת פירוב דנט רפואת שיניים
4.9
( 13 חוות דעת )
"חוויה טובה"
 גלי וייס פסיכותרפיסטית קוגניטיבית התנהגותית
גלי וייס פסיכותרפיסטית קוגניטיבית התנהגותית פסיכותרפיה
טיפול קוגניטיבי־התנהגותי
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו